Avatar billede peturkirke Novice
21. august 2006 - 01:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

problemer med ASPimage

Jeg prøver på at lave resize på et billede med ASPimage:

<%
Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")
Image.LoadImage Server.MapPath("/myndir/1.jpg")

size = 400

if Image.MaxX > size then
    NewHeight = Cint(ImageMaxY*size/Image.MaxX)
    NewWidth = size
    Image.ResizeR NewHeight,NewWidth
    Image.ImageFormat = 1
end if

Image.FileName = Server.MapPath("/myndir/1.jpg")
Image.SaveImage

Set Image = Nothing
%>

Det som sker er, at mit billede, som før dette script var på mere end 1 mb, bliver til 0 byte, dvs tomt ! Hvorfor sker dette ?
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2006 - 09:21 #1
den typiske fejl er, at det billede man forsøger at loade ind ikke findes på den angivne position eller at ens regnestykke er forkert - hvad sker hvis du kun loader billedet ind og gemmer det igen og intet andet?
Avatar billede peturkirke Novice
21. august 2006 - 11:06 #2
det sker præcis det samme.
og hvis jeg prøver at gemme til et ny filnavn, så sker der ingenting, dvs der bliver ikke oprettet nogen ny fil.  :(
Avatar billede peturkirke Novice
21. august 2006 - 11:51 #3
nu er jeg kommet noget længere ! jeg fandt ud af, at når filerne er større end 1 mb, så virker det ikke. Det er måske en opsætning / limit på serveren ? Kan man sætte det højere i programmeringen ?

Men når jeg nu indsætter min kode igen, dvs den som skal resize billedet, så får jeg igen en fil på 0 byte  :(
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2006 - 11:58 #4
<%
Set FSO = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
If FSO.FileExists(Server.MapPath("/myndir/1.jpg")) Then
  Response.Write ("ok")
Else
  Response.Write ("none")
End If
Set FSO = Nothing
%>

hvad udskriver ovenstående på din skærm? Og hvad med nedesntående?

<%
Set Image = Server.CreateObject("AspImage.Image")
Image.LoadImage Server.MapPath("/myndir/1.jpg")
Image.FileName = "d:\inetpub\wwwroot\images\msg1.jpg"
if Image.SaveImage then
  Response.Write "en besked"
else
  Response.Write "en anden besked"
end if
%>
Avatar billede keysersoze Guru
21. august 2006 - 12:00 #5
der kan sagtens være en limit på serveren og den kan ikke overskrive - men hvornår opstår problem med 1MB? ved læsning eller skrivning?
Avatar billede peturkirke Novice
21. august 2006 - 12:14 #6
de udskriver:

test1 - ok
test2 - en anden besked

jeg er imidlertid kommet meget længere. Nu har jeg fundet ud af, at det virker hvis jeg kun skriver tal i de 2 variabler NewHeight og NewWidth.

dvs at jeg skal kun have rettet de her 2 linjer:

NewHeight = Cint(ImageMaxY*size/Image.MaxX)
NewWidth = size
Avatar billede peturkirke Novice
21. august 2006 - 12:21 #7
jeg har fundet fejlen, og den har vi vist begge 2 overset. Det er nemlig, at der mangler et . imellem ImageMaxY. Det skal være Image.MaxY    :)))

men mange tak for hjælpen og skriv et svar, så får du poeng
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2006 - 09:48 #8
svar :)