Avatar billede disdis Nybegynder
19. august 2006 - 15:53 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Pop-vindue med besked og luk link

Jeg har en besked til dem som kommer ind på hjemmesiden, som kunne være et pop-vindue når siden loader.

I poppet skal der være besked og et link som lukker pop-vinduet.

Jeg har fundet kode, som tilsyneladende bare skal laves lidt om.
Hvis vi siger at pop-vinduet hedder pop.htm - hvordan skal koden så laves om:

<script language=javascript>

function promptForTwo(filnavn,windowName,popW,popH,topPos,leftPos) {
window.open(\'filnavn\',\'windowName\',\'width=\' + popW + \',height=\' + popH + \',top=\' + topPos + \',left=\' + leftPos\'\');
}
</script>

<body OnLoad=\"popup(pop.htm,titel,200,200,200,200);\">
Avatar billede psykochicken Nybegynder
19. august 2006 - 16:30 #1
Ret funktionsnavnet fra promptForTwo til popup.

...men hvorfor ikke bare bruge:
<body onload="window.open('pop.htm','titel','width=200,height=200,top=200,left=200')">

til luk-linket på pop.htm kan du bruge:
<a href="#" onclick="self.close();return false"> Luk vinduet </a>

/psc
Avatar billede psykochicken Nybegynder
19. august 2006 - 16:50 #2
...men hvis du vil bruge funktionen til flere popup-links:
<script type="text/javascript" language="javascript">
function popup(filnavn,windowName,popW,popH,topPos,leftPos) {
window.open(filnavn,windowName,'width=' + popW + ',height=' + popH + ',top=' + topPos + ',left=' + leftPos);
}
</script>
<head>
<body onload="popup('bob.htm','titel',200,200,200,200)">
Avatar billede disdis Nybegynder
19. august 2006 - 16:54 #3
psykochicken > takker for løsningen
gi et svar så jeg kan gi points :)
Avatar billede psykochicken Nybegynder
20. august 2006 - 13:43 #4
svar kommer her ;o)