Avatar billede ihtezaz Praktikant
18. august 2006 - 13:54 Der er 5 kommentarer

Sql server 2005 express, trigger når en tabel får ny post

Hej

Det jeg ønsker, er at når der kommer et nyt projekt i min projekt tabel, skal der trigges en event, der fortæller min program(asp.net) at der skal hentes data. Gerne et eksempel.
Avatar billede jnd Nybegynder
18. august 2006 - 22:19 #1
Man kan godt opnå den effekt at sql serveren afvikler et ektsterne program fra en trigger, men der ikke nogen særlig god måde at gøre det på.

ASP er dog en større forhindring, websider opdateres kun på klientens forespørgsel.
Avatar billede ihtezaz Praktikant
18. august 2006 - 22:57 #2
Det som jeg vil ungå, er at min program f.eks. hver 5 sek. skal samle data op fra min projekt tabel, for altid at vise de nyeste projekter på brugerfladen. Det skal kun gøres når der kommer nye projekter og ellers ikke.
Avatar billede arne_v Ekspert
27. august 2006 - 04:07 #3
I 2005 må man kunne skrive en trigger i C# og lade den kalde programmet
via remoting.

Ikke kønt, men ...
Avatar billede ihtezaz Praktikant
27. august 2006 - 16:54 #4
mm.. ok, ja det nok også muligt, jeg prøver det og vender tilbage :)
Avatar billede arne_v Ekspert
30. september 2006 - 21:17 #5
og ?