Avatar billede gurly Praktikant
18. august 2006 - 12:23 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

hvordan får jeg flash video til at starte selv

jeg åbner power point og klikker oppe for oven på "indsæt" og vælger "avanceret" og "html"  og i feltet indsætter jeg følgende kode

<embed style="width:732px; height:574px;" id="VideoPlayback" type="application/x-shockwave-flash" src="http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-1939770771670852089&hl=en"> </embed>

Og går i filer og gem, og gemmer det som "video.htm"
så har jeg et htm dokument, som når jeg klikker på det så åbner det og viser en flash video som det henter fra googles server.

for at få dokumentet til at åbne i browseren uden værktøjslinie, menulinie osv. gør jeg følgende

laver et andet dokument/html side, med et link til siden med videoen, linket ser sådan ud

<a href="video.htm" onclick="window.open('video.htm','','toolbar=no, location=no, directories=no, status=no, menubar=no, scrollbars=no, resizable=yes, width=800, height=600, left=20, top=20'); return false;">navn på link</a>

linket får så siden med videoen til at åbne i et nyt vindue uden adresselinie OSV

MEN, for at videoen spiller skal man klikke på videoen for at aktivere den (eller klikke mellemrum eller enter)og derefter klikke på play

Hvordan får man videoen til at starte selv ???????????
Avatar billede michael_stim Ekspert
18. august 2006 - 12:30 #1
Tror ikke det kan lade sig gøre. Det er en funktion explorer (de nye) har som default indstilling. Altså at flash først skal aktiveres.
Avatar billede gurly Praktikant
18. august 2006 - 12:39 #2
altså klikke jeg på linket oppe for oven på siden her (som er en del af koden), så er det nok at klikke på play, på den side jeg laver med embed video, der skal man jo klikke 2 gange før den kan spille, og går jeg ind på google video hvor videoen rigtigt ligger så starter den jo helt selv, også som flashvideo  ?
http://video.google.com/videoplay?docid=-1939770771670852089&sourceid=docidfeed&hl=en
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2006 - 12:54 #3
embed din flash med javascript - kig fx her; http://www.eksperten.dk/spm/703189
http://www.eksperten.dk/spm/722332
Avatar billede gurly Praktikant
18. august 2006 - 13:13 #4
ja jeg må skulle bruge noget fra den her side, men hvad og hvordan ?
http://capitalhead.com/articles/activating-activex-controls.aspx
Avatar billede keysersoze Guru
18. august 2006 - 13:25 #5
det er ren copy/paste derfra - du kan formentlig også finde andre eksempler.
Avatar billede gurly Praktikant
18. august 2006 - 13:30 #6
ja men kopiere og paste HVAD, hvis du lige kunne lave det færdige skript her som får en side til at åbne med videoen ville det være fint  c",)
jeg har ingen forstand på script
hvad skal jeg tilføje til det her ?
<embed style="width:732px; height:574px;" id="VideoPlayback" type="application/x-shockwave-flash" src="http://video.google.com/googleplayer.swf?docId=-1939770771670852089&hl=en"> </embed>
Avatar billede gurly Praktikant
18. august 2006 - 13:34 #7
jeg satte pointene lidt højt for at få en færdig kode som får videoen til at spille selv c",)
Avatar billede gurly Praktikant
18. august 2006 - 14:07 #8
http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/overview/activating_activex.asp
næ jeg kan ikke finde ud af hvilket af det jeg skal bruge eller hvordan
Avatar billede gurly Praktikant
18. august 2006 - 14:12 #9
det ser ud til googles server er nede lige nu, det var den også den anden dag
Avatar billede gurly Praktikant
18. august 2006 - 14:15 #10
Kommentar: gurly
18/08-2006 12:39:59 det var da forkert link jeg lagde deroppe  c",)
http://video.google.com/videoplay?docid=-1939770771670852089
Avatar billede gurly Praktikant
18. august 2006 - 14:26 #11
der er sku da noget galt med linket her over, kopiere jeg det og indsætter det i explorer så virker det ??????????????????????????????????????
Avatar billede gurly Praktikant
18. august 2006 - 15:17 #12
det var vist bare min pc der spassede ud, en genstart hjalp
keysersoze > kunne du ikke lige copy og paste det her ud, og sætte det sammen med videokoden ?
Avatar billede keysersoze Guru
26. august 2006 - 09:50 #13
? jamen - mit copy/paste vil være præcis det samme som hvad der er på siden?
Avatar billede gurly Praktikant
26. august 2006 - 17:30 #14
der står jo mange ting på siden, og hvordan bruger jeg det, jeg forstår ikke hvad der står på siden
Avatar billede gurly Praktikant
26. august 2006 - 17:33 #15
kan du selv få det til at virke ? jeg forventede et svar du selv har afprøvet c",)
Avatar billede gurly Praktikant
26. august 2006 - 17:53 #16
Spørgsmålet lukkes og sættes op i nyt spørgsmål i anden kategori
http://www.eksperten.dk/spm/728540
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2006 - 15:39 #17
ja - det kan jeg, men jeg kan se at du har godt gang i et andet spørgsmål såh...
Avatar billede gurly Praktikant
27. august 2006 - 16:56 #18
ja men du er velkommen i det ny spørgsmål hvis du kan komme med et svar i stedet for bare påstå du kan det
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2006 - 17:19 #19
joh - men min gang på eksperten går ikke ud på at lave ting for folk, kun hjælpe dem på vej eller løse småproblemer i allerede eksisterende kode. Skulle jeg lave kode til enhver på eksperten kunne jeg ikke lave andet og point betaler ikke min husleje m.m.
Avatar billede gurly Praktikant
27. august 2006 - 18:15 #20
nej men du fik heller ingen point
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2006 - 18:21 #21
har jeg brokket mig over det da? Det er da dig der lyder skuffet over ikke at få alt serveret på et sølvfad - jeg tør næsten vædde med, at hvis du tog dig sammen ville du med al den tid du snart har brugt i disse to tråde selv have kunnet løse dit problem.
Avatar billede gurly Praktikant
27. august 2006 - 19:28 #22
næ for løsningen var her
http://www.eksperten.dk/spm/728540
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2006 - 19:44 #23
det tog godt nok også sin tid :)
Avatar billede keysersoze Guru
27. august 2006 - 19:44 #24
... og sikke meget du har lært af det!