Avatar billede thomasabcd Nybegynder
17. august 2006 - 22:27 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

AnonymousIdentification for profile virker ikke

Hej,
jeg kan simpelthen ikke få anonymousIdentification til at virke. Følgende har jeg sat ind i web.config:
<anonymousIdentification enabled="true" cookieless="UseCookies" cookieName=".ASPXANONYMOUS" cookieTimeout="30" cookiePath="/" cookieRequireSSL="false" cookieSlidingExpiration = "true" cookieProtection="Validation" />

.. hentet fra Microsoft eksempel.

Når jeg prøver at tildele en værdi til profilen får jeg følgende:
threw an exception of type 'System.Configuration.SettingsPropertyNotFoundException

.. nogle forslag?
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. august 2006 - 22:35 #1
Må vi se de properties du har på profilen... De skal være tagget med allowAnonymous.
Mvh
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
17. august 2006 - 22:39 #2
<properties>
        <add name="FirstName" allowAnonymous="true" type="string"/>
      </properties>
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. august 2006 - 23:00 #3
Hmm... må jeg se hele konfig'en?

Sådan noget som det her virker fint hos mig:

    <system.web>
    <profile enabled="true">
      <properties>
        <add name="FedeLinks" type="System.Collections.Specialized.StringCollection" allowAnonymous="true"/>
        <group name="PersonalInfo">
            <add name="Age" type="System.Int32" allowAnonymous="true" />
            <add name="Height" type="System.Int32" allowAnonymous="true"/>
          </group>
      </properties>
    </profile>
    <anonymousIdentification enabled="true" />
    <compilation debug="true">
    </compilation>
        <authentication mode="Forms"/>
    </system.web>

Mvh
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
17. august 2006 - 23:36 #4
<?xml version="1.0"?>
<configuration xmlns="http://schemas.microsoft.com/.NetConfiguration/v2.0">
  <connectionStrings>
    <add name="ConnectionString" connectionString="Data Source=XXXXXXX;Initial Catalog=XXXXX;Persist Security Info=True;User ID=XXXXXX;Password=XXXXXX"
  providerName="System.Data.SqlClient" />
</connectionStrings>
  <system.web>
    <globalization culture="da-DK" uiCulture="da"/>
    <profile enabled="true">
      <providers>
        <remove name="AspNetSqlProfileProvider" />
        <add name="AspNetSqlProfileProvider" type="System.Web.Profile.SqlProfileProvider, System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a" connectionStringName="ConnectionString" applicationName="/" description="Stores and retrieves profile data from the local Microsoft SQL Server database"/>
      </providers>
      <properties>
        <add name="FirstName" allowAnonymous="true" type="string"/>
        <add name="LastName" allowAnonymous="true" type="string"/>
        <add name="Gender" allowAnonymous="true" type="string" />
        <add name="BirthDate" allowAnonymous="true" type="DateTime"/>
        <add name="MobilePhoneNumber" allowAnonymous="true" type="string"/>
        <add name="Description" allowAnonymous="true" type="string"/>
        <add name="Picture" allowAnonymous="true" type="string"/>
        <!-- store information about the user's location-->
        <group name="Location">
          <add name="LocationName" type="string"/>
          <add name="StreetName" type="string"/>
          <add name="StreetNumber" type="string"/>
          <add name="Zipcode" type="string"/>
          <add name="City" type="string" />
          <add name="CurrentCity" type="string"/>
        </group>
      </properties>
    </profile>
    <anonymousIdentification enabled="true" />
    <roleManager enabled="true">
      <providers>
        <remove name="AspNetSqlRoleProvider"/>
        <add connectionStringName="ConnectionString" applicationName="/" name="AspNetSqlRoleProvider" type="System.Web.Security.SqlRoleProvider, System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
      </providers>
    </roleManager>
    <membership>
      <providers>
        <remove name="AspNetSqlMembershipProvider"/>
        <add connectionStringName="ConnectionString" enablePasswordRetrieval="false" enablePasswordReset="true" requiresQuestionAndAnswer="false" applicationName="/" requiresUniqueEmail="false" minRequiredPasswordLength="1" minRequiredNonalphanumericCharacters="0" passwordFormat="Hashed" maxInvalidPasswordAttempts="10" passwordAttemptWindow="15" passwordStrengthRegularExpression="" name="AspNetSqlMembershipProvider" type="System.Web.Security.SqlMembershipProvider, System.Web, Version=2.0.0.0, Culture=neutral, PublicKeyToken=b03f5f7f11d50a3a"/>
      </providers>
    </membership>
    <authentication mode="Forms"/>
    <compilation debug="true"/>
  </system.web>
</configuration>
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. august 2006 - 23:47 #5
Får du ikke andet i fejlmeddelelsen.... F.eks. navnet på den property der krukkes over?
Mvh
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
18. august 2006 - 00:01 #6
Den kommer første gang, jeg prøver at tildele en værdi til en property. Hvis jeg debugger og ser på profile-objectet, kan jeg se, at alle properties kaster en 'System.Configuration.SettingsPropertyNotFoundException
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. august 2006 - 00:29 #7
Det lyder underligt .... Du benytter en anden connectionstring i forbindelse med profiles... Er det meningen?
Jeg har ikke noget brok med din konfiguration her - hvis jeg altså giver den en connectionstring der passer.
Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. august 2006 - 00:30 #8
Må jeg se den kode du bruger til at tildele værdien.
Mvh
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
18. august 2006 - 09:36 #9
Hej,

her tildeler jeg værdier:
ProfileCommon userProfile = new ProfileCommon();
userProfile.MobilePhoneNumber = sms.MobilePhoneNumber;
userProfile.FirstName = sms.Message;

mht connectionstring, er det den samme connectionstring, der henvises til: connectionStringName="ConnectionString"
userProfile.LastName = "";
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
18. august 2006 - 09:37 #10
Fik blandet lidt rundt på tingene:

Hej,

her tildeler jeg værdier:
ProfileCommon userProfile = new ProfileCommon();
userProfile.MobilePhoneNumber = sms.MobilePhoneNumber;
userProfile.FirstName = sms.Message;
userProfile.LastName = "";

mht connectionstring, er det den samme connectionstring, der henvises til: connectionStringName="ConnectionString"
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. august 2006 - 10:05 #11
Du skal ikke instantiere en profil - gør sådan her:
Profile.MobilePhoneNumber = sms ... osv.
Mvh
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
18. august 2006 - 10:47 #12
Ok,
jeg bruger det i forbindelse med oprettelse af en bruger, og det sker i en klasse i App_Data. Dér kan jeg ikke tilgå Profile-objektet. Nogen idéer eller skal jeg i stedet lave en collection med de værdier, som jeg vil bruge? Brugeroprettelsen sker ved at vedkommende sender en SMS ind, så jeg kan ikke rigtigt "kaste" Profile-objectet videre fra en webside.
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. august 2006 - 11:07 #13
((ProfileCommon)HttpContext.Current.Profile).DinProperty
Mvh
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
18. august 2006 - 12:15 #14
SÅDAN! Tak for hjælpen. Du er en ven i nøden :-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
18. august 2006 - 12:25 #15
Det var så lidt :o)
Et svar får du her.
Mvh