Avatar billede nhoff Nybegynder
17. august 2006 - 15:50 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køre daglig rutine?

Kan man få SQL-server til at køre en daglig opdatering af en række felter?

Jeg har brug for at beregne en top-20 over aktivitet på baggrund af en masse parametre opg det vil være for tungt at køre den, hver gang der laves en ændring. Derfor tænkte jeg om der var mulighed for at køre en update query f.eks. kl. 03.00?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
17. august 2006 - 15:52 #1
hvis du har kontrol over sql serveren kan du oprette et job under sql agent som gør det for dig.
Avatar billede nhoff Nybegynder
17. august 2006 - 15:55 #2
Tak.
Jeg har fuld kontrol over serveren. Jeg er ikke stødt på SQL agent før. Kan du pege vej og evt. komme lidt mere ind på hvordan man opretter et job?
Avatar billede nhoff Nybegynder
17. august 2006 - 16:04 #3
SQL server agent er fundet.
Hvad er syntaksen for at opdatere feltet fldX i tblX med værdien '10'? Jeg tænker på hvad jeg skal skrive i Command-feltet?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
17. august 2006 - 16:04 #4
hvis du åbner enterprise manager og åbner selve serveren ude i træet til venstre.
Så kan du se et punkt kaldet management under den er der noget der hedder sql server agent.
Fold den ud og nu kan du se et punkt kaldet jobs.
Tryk på det.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
17. august 2006 - 16:07 #5
ok du skal højre klikke på jobs punkt og vælge at oprettet et nyt job.
Det første du gør at at indtaste navn på jobbet.
Tryk på andet faneblad kaldet steps og tryk på new knappen.
Indtast et stepname og vælg databasen som jobbet skal køres på.
i command indtaster du f.eks.

UPDATE tblX  SET fldX =10

eller

som jeg vil anbefale dig.
EXEC enstoredproceduresomgørtingenefordig
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
17. august 2006 - 16:09 #6
Så opretter du bare en stored procedure som gør det du har brug for.
til sidst opretter du et schedule for jobbet.
Avatar billede nhoff Nybegynder
17. august 2006 - 17:23 #7
Storartet. Tusind tak for hjælpen!
Smid et svar for point
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
18. august 2006 - 10:14 #8
svar :)