Avatar billede drockles Nybegynder
17. august 2006 - 15:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

sende data til mysql

hej eksperter

jeg har en admin-side her: www.abrun.eu/superchang/admin

meningen er at hold-koordinatoren her, kan sætte holdopstillinger...

dvs de data han skriver skal sendes til mysql (oprette en ny post i tabellen 'kampe')

hvordan gør jeg det?
Avatar billede drockles Nybegynder
17. august 2006 - 15:14 #1
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
17. august 2006 - 15:22 #2
Siden fejler...

Nu kan jeg ikke se siden, men hvis du har en form skal du i den side formen aktiverer samle data op og sende det til mysql som beskrevet nedenfor.

php-kommandoen vil være mysql_query('INSERT INTO kampe (dato,.,.) VALUES ('17-08-2006',.,.);

læs om syntaksen på http://www.mysql.org
Avatar billede drockles Nybegynder
17. august 2006 - 16:47 #3
jeg er bange for at jeg har brug for noget mere forklaring
Avatar billede drockles Nybegynder
17. august 2006 - 16:59 #4
men ja, det er fra forskellige forme... ex: modstander, sted, gk, dc
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
18. august 2006 - 08:15 #5
OK, i form tagget kan du angive den metode data efterfølgende skal samles op med. Det kan være enten POST eller GET. De opfører sig næsten ens, forskellen er at de indtastede værdierne kommer med i URL'en når formen submittes.
Ex. på HTML hvor data indtastes:

<form action=indsaet_data.php method=POST>
  <input type=textfield name=modstander>
  <input type=textfield name=sted
  <input type=submit value='Send kampdata'>
</form>

Ex. på php der samler data op og sender det til mysql (filnavn skal være det der står i formens action attribut (her: indsaet_data.php)

<?php
// Da vi brugte POST-metoden hedder arrayet som data er samlet op i $_POST
// havde vi brugt GET-metoden havde arrayet heddet... $_GET :-)
mysql_query('INSERT INTO kampe (modstander, sted) VALUES (\'' .$_POST['modstander'] .'\',\'' .$_POST['sted'] .'\'');

?>

Dette skulle virke

/Mort3n
Avatar billede mortenkjeldberg Nybegynder
18. august 2006 - 08:15 #6
Der mangler en > i slutningen af input feltet til sted
Avatar billede drockles Nybegynder
19. august 2006 - 12:27 #7
mange tak :-)