Avatar billede bbe1379 Nybegynder
18. november 1999 - 08:23 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Include...!

Hvordan trækker man en variabel ned, og bruger den i en include-sti

ØHHHHH, ikke sådan her:

<!--#include file="<%=Request...........%>.asp" -->

Kan det overhovedet lade sig gøre???
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
18. november 1999 - 08:34 #1
Never mind....jeg har fundet ud af det ikke kan lade sig gøre.

Er der nogen, der har gode ideer til at "omgå" problemet...??
Avatar billede thomas Nybegynder
18. november 1999 - 08:52 #2
du kan ikke lave det du selv skriver, der må du vente på iis5 og windows2000, der er noget der hedder server.execute.

Avatar billede pingo Nybegynder
18. november 1999 - 09:29 #3
Jeg plejer at bruge select case...det er nok det nærmeste du kommer.

<%
Select Case variabel
  Case "filnavn1"
%>
<!--#include file="filnavn1.asp" -->
<%
  Case "filnavn2"
%>
<!--#include file="filnavn2.asp" -->
<%
  Case "filnavn3"
%>
<!--#include file="filnavn3.asp" -->
<%
  Case Else
%>
<!--#include file="filnavn4.asp" -->
<%
End Select
%>
Avatar billede thomas Nybegynder
18. november 1999 - 09:32 #4
woa, hold dig fra den metode pingo, den er virkeligt ringe, jeg vil råde dig til aldrig at bruge den metode. Samtlige serverside inludes i det select statement vil blive udført hver gang siden bliver kaldt. bad idea.
Avatar billede pingo Nybegynder
18. november 1999 - 09:34 #5
thomas: I know..

dvs. de vil alle blive includeret - og verificeret - men alt deres indhold vil jo ikke blive udført - lissom ting inden i en if sætning der er falsk heller ikke vil.

det er umiddelbart eneste methode til at komme i nærhenden af det han vil. jeg har selv bøvlet med det samme...
Avatar billede thomas Nybegynder
18. november 1999 - 09:47 #6
jo de vil blive udført allesammen, asp sorterer bare evt. indhold ud. husk det er ikke asp specifikke kald, det er en standard på næsten alle webserver platforme. vi har råbt og skreget på dynamiske include lige siden iis3+asp, og vores bønner er hørt med iis5 som tidligere skrevet
Avatar billede pingo Nybegynder
18. november 1999 - 09:48 #7
thomas: yep - problemet er nok bare at der går laaang tid inden man får arbejdet og andre webhoteller til at skifte IIS 4 ud med Windows 2000 og IIS5 - det sker ihvertfald ikke inden for de første 3 måneder Windows 2000 er på markedet..

Jeg ved endnu ikke engang hvornår den kommer?
Avatar billede thomas Nybegynder
18. november 1999 - 09:51 #8
win2000 kommer i starten af februar, leverandører får den i midten af januar.

det er også ok at bruge den metode, når det kun drejer sig om et par includes, men laver man hele websites på den måde, så går det galt.

vi venter i spænding
Avatar billede pingo Nybegynder
18. november 1999 - 09:53 #9
thomas: ja - det bliver rart med den nye IIS.

umiddelbart vil jeg give dig ret i at det ikke er en måde at opbygge hele siden på.
Avatar billede pingo Nybegynder
18. november 1999 - 09:54 #10
Jeg benytter på nogle sider også et andet alternativ.

Nemlig at sætte en session variabel lige før include - skal jeg fx. vise en side med et bestemt id sætter jeg Sesssion("SideID") = 159

Og henter den så igen i includen.
Avatar billede bbe1379 Nybegynder
18. november 1999 - 10:54 #11
....det holder vist ikke hetl.

Er der så ikke nogen der kender et godt script, hvor man kan loade en sides indhold i et layer, der skifter størrelse efter mængden af tekst.

(ASP er jo nok ikke den rette kategori,.....men det kunne jo være at én af jer kendte noget godt...)
Avatar billede asp Nybegynder
18. november 1999 - 19:01 #12
Læs om SSI i ASP Digital
-> http://www.activeserverpages.dk/aspdigital/default.asp

Kig i kapitel 3

Mvh.

Dennis Knappe
info@ActiveServerPages.DK