Avatar billede fagerli Nybegynder
17. august 2006 - 09:09 Der er 1 løsning

udskriv i richtextbox by ID

Hej. Vi sidder med et lille irriterende problem. Vi har en listbox hvor alle kunder står i. Denne kan også ændre sig alt efter hvilken "bruger/kunde" vi søger efter. Når vi så vælger en bestemt bruger/kunde, skal vi have programmet til at hente alle data på den valgte ud fra ID og smide det ud i en richtextbox. Vores kode ser sådan ud:

private void kundeliste_SelectedIndexChanged(object sender, EventArgs e)
        {
            try
            {
                kundeoplysning.Clear();
                label1.Text = "0";
                string sqlstr, adress, navn, post, efter, tlf;

                sqlstr = "SELECT * FROM kunder WHERE Fornavn LIKE '";
                sqlstr += kundeliste.SelectedItem.ToString();
                sqlstr += "%";
                sqlstr += "'";

                string connstring1 = "Dsn=mysqlodbc;database=hairfasion;description=budevirke;option=0;port=0;server=localhost;uid=root;pwd=adminaccess", sql1 = sqlstr;
                OdbcConnection conn1 = new OdbcConnection(connstring1);
                OdbcCommand cmd1 = new OdbcCommand(sql1, conn1);
                conn1.Open();
                OdbcDataReader rd1 = cmd1.ExecuteReader();

                rd1.Read();
                label1.Text = rd1["KundeID"].ToString();
                navn = rd1["Fornavn"].ToString();
                efter = rd1["Efternavn"].ToString();
                adress = rd1["adresse"].ToString();
                post = rd1["postnr"].ToString();
                tlf = rd1["telefon"].ToString();
                kundeoplysning.AppendText(label1.Text + "\n" + navn + "\n" + efter + "\n" + adress + "\n" + post + "\n" + tlf);

                rd1.Dispose();
                conn1.Close();
            }
            catch
            {
                MessageBox.Show("Der er et problem med funktionen");
            }

Dette virker ikke. Hvad gør vi galt? Det skal lige siges at vi fik den til at vise noget, det var med selected index i stedet, og med en while sætning, men der smed den alle oplysninger på ALLE brugere op i richtextboxen. :(
Avatar billede fagerli Nybegynder
17. august 2006 - 14:00 #1
har selv fundet svaret på dette "lille" problem :) så jeg lukke den nu :)