Avatar billede thomasabcd Nybegynder
17. august 2006 - 00:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Benytte javascript fil som resource

Hvordan inkluderer jeg en javascript-fil som resource? Jeg vil nemlig gerne have skjult indholdet af selve javascript-filen, og antager at dette kan være en måde at gøre det på. Jeg bruger ASP.Net 2.0 og c#
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. august 2006 - 00:02 #1
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2006 - 01:29 #2
Jeg undrer mig lidt.

JavaScript fortolkes client side.

Derfor ville jeg mene at det var umuligt at skjule JavaScript for brugerne.
Avatar billede ismand Nybegynder
17. august 2006 - 02:10 #3
Det nærmeste du kan komme at "skjule" JavaScript er at bruge en metode der kaldes: 'Obfuscation' -- prøv at søge på google efter det.

Det at obfuscate et script, betyder at gøre det praktisk talt ulæseligt. funktioner omdøbes, ligeledes variable osv. -- Alt det vi mennesker hader :)
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. august 2006 - 07:29 #4
:o) ... Tror jeg har set sjule som et udtryk for at skjule det fra ens filer :o)
- Må folk ikke se dit script eller?
Mvh
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
17. august 2006 - 08:46 #5
Jeg har noget kode i javascript, som jeg indtil videre gerne vil holde for mig selv. Det er ikke fordi, det udfører noget "snavs" men selve implementationen, vil jeg gerne holde for mig selv indtil videre.
Avatar billede snepnet Nybegynder
17. august 2006 - 09:03 #6
Ja så er den eneste mulighed nok at du lader være med at sende det til klienten :o)
Hvis folk ikke må se det - kan du ikke rigtig bruge det.
Mvh
Avatar billede ismand Nybegynder
17. august 2006 - 12:47 #7
thomasabcd:

ja, som snepnet siger er det eneste måde ikke at dele det.

Forskellen er jo at browseren skal fortolke det, altså skal klienten (browseren) modtage koden.
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
17. august 2006 - 13:19 #8
ja. Kigger på obfuscation. Det ser fint ud til formålet :-)