Avatar billede helten78 Nybegynder
16. august 2006 - 23:44 Der er 4 kommentarer

Dropdown menu skiftene formel

Jeg har et excel ark med VLOOKUP med to forskellige prislister formlen ser sådan ud:
=IF($D5<>"";VLOOKUP($D5;Kugleramme_forhandler.xls!folie;2);"")*D5
og
=IF($D12<>"";VLOOKUP($D12;Kugleramme_forhandler.xls!banner;2);"")*D12
Ud fra det kan den så udregne en pris ud fra antal, størrelse og vlookup med prisen ud fra m2 antallet.
Det er nu sådan at jeg har to forskellige linier med hver af de to formler om det er folie eller banner.

Det jeg gerne vil at have en slags dropdown menu hvor man vælger om det er enten folie eller banner og alt efter hvad man vælger skifter formlen også.
Kan dette lade sig gøre og hvordan?
Avatar billede gibber Nybegynder
17. august 2006 - 07:40 #1
Du kan jo bare lave en dropdown via Datavalidering med en liste indeholdene de 2 værdier (Banner og Folie).

Eksempel hvis dropdown er i celle C1:

=IF(C1="Folie";IF($D5<>"";VLOOKUP($D5;Kugleramme_forhandler.xls!folie;2);"")*D5;IF(C1="Banner";
Avatar billede gibber Nybegynder
17. august 2006 - 07:42 #2
Den smuttede lige...

=IF(C1="Folie";IF($D5<>"";VLOOKUP($D5;Kugleramme_forhandler.xls!folie;2);"")*D5;IF(C1="Banner";IF($D12<>"";VLOOKUP($D12;Kugleramme_forhandler.xls!banner;2);"")*D12;""))
Avatar billede helten78 Nybegynder
17. august 2006 - 17:22 #3
Jeg kender ikke noget til datavalidering. Er det et filter, list eller og hvordan gør jeg det?
Avatar billede helten78 Nybegynder
21. august 2006 - 01:19 #4
Jeg har rodet lidt rundt med det og det virker fint efter hensigten.
Smider du ikke et svar og får point