Avatar billede fagerli Nybegynder
16. august 2006 - 19:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

script til oprettelse af tabeler fra flad fil

hej alle.
Jeg har en txt fil med alle post nummere i dk, og dem skal jeg have ind i en MySQL database, så jeg vil lige hører om der findes en måde hvor man gøre det fra et script eller skal man lave det ved at taste det ind, jeg har kigget lidt rundt, men syns ik jeg kan finde noget.
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. august 2006 - 19:40 #1
Grundlæggende:

LOAD DATA INFILE 'filnavn' INTO TABLE post FIELDS TERMINATED BY ';'

hvor filnavn er et sted din MySQL-server kan komme til filen, post er den tabel du har oprettet til at indeholde dine data, og ; er det tegn der adskiller felterne.

Hvis du bruger phpMyAdmin, kan den gøre det lidt lettere for dig - kig under dens Importer-kommando.

Alternativt kan du også åbne filen i Excel, sætte et par ekstra kolonner ind, og så skrive det der skal til for de enkelte SQL-sætninger i en række, og så kopiere dem ned - eller lede efter en CSV til SQL-converter (forudsat det er en csv-fil - det er det nok i realiteten, selvom du siger txt).
Avatar billede zynzz Praktikant
16. august 2006 - 20:28 #2
Jeg har sql, hvor der både er postnr. og bynavn
Avatar billede fagerli Nybegynder
16. august 2006 - 21:52 #3
pidgeot -  super det virker lige som det skal, sender du svar, så er der point på til dig :)
Avatar billede pidgeot Nybegynder
16. august 2006 - 21:53 #4
Gerne :)