Avatar billede cmau Nybegynder
16. august 2006 - 13:13 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Script som konfigurer proxy indstillinger i firefox

Hejsa

Jeg ville høre hvordan man kunne lave et vbs script, som skiftede mellem dirkete forbindelse og proxy forbindelse i firefox. Jeg har et til internet explorer, men hvordan er dette muligt med firefox.

Dim oShell
Set oShell = CreateObject ("WSCript.shell")
Dim path

path ="HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\"

If oShell.Regread (path & "ProxyEnable") = "1" Then
        oShell.RegWrite path & "ProxyEnable", ""
        msgbox "Fra", vbInformation
Else
        oShell.RegWrite path & "ProxyEnable", "1"
        oShell.RegWrite path & "Proxyoverride", "10.10.10.1;<local>"
        oShell.RegWrite path & "Proxyserver", "10.10.10.1:8080"
    msgbox "Til", vbInformation
End If
Avatar billede arne_v Ekspert
17. august 2006 - 02:15 #1
de ligger som tekst linier i C:\Documents and Settings\xxxx\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxxxxxx.default\prefs.js
Avatar billede cmau Nybegynder
17. august 2006 - 20:41 #2
Tak for det arne :)

Når proxy er til bliver denne linje tilføjet:
user_pref("network.proxy.type", 1);

Den står lige under
kode...
user_pref("network.proxy.ssl_port", 8080);
user_pref("network.proxy.type", 1);
...kode

Men kan faktisk overhovedet ikke finde ud af vbs, så måske en ville lave et eksempel eller linke til andre spørgsmål om emnet?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2006 - 04:39 #3
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fso.OpenTextFile("test.txt",1)
alllines = f.ReadAll
f.Close
Set f = fso.OpenTextFile("test.txt",2)
f.Write Replace(alllines,"4", "4" + vbcrlf + "4A")
f.close
Set f = Nothing
Set fso = Nothing

erstatte en linie med

med to linier med

4A

i en fil ved navn test.txt
Avatar billede cmau Nybegynder
20. august 2006 - 20:08 #4
Okay, men hvis linjen så findes, sletter den så den ekstra linje igen?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2006 - 20:12 #5
f.Write Replace(alllines, "4" + vbcrlf + "4A", "4")
Avatar billede cmau Nybegynder
20. august 2006 - 20:17 #6
Hvor skal den nye linje være?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2006 - 20:45 #7
min ide var at have to VBS filer - en til at enable og en til at disable - d.v.s.
en som indsætter en linie og en som fjerner en linie

den linie erstatter den tilsvarende linie i scriptet ovenfor
Avatar billede cmau Nybegynder
20. august 2006 - 20:50 #8
Nedenståede kode har jeg i asd.vbs, men den skriver ikke noget til en fil som indeholder:
A
B
C
D
E

Dim oShell
Set oShell = CreateObject ("WSCript.shell")
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fso.OpenTextFile("test.txt",1)
alllines = f.ReadAll
f.Close
Set f = fso.OpenTextFile("test.txt",2)
f.Write Replace(alllines,"4", "4" + vbcrlf + "4A")
f.close
Set f = Nothing
Set fso = Nothing
    msgbox "Til", vbInformation
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2006 - 20:52 #9
det er korrekt

der findes ikke en streng "4" i filen, så der sker ikke en replace

du skal tilrette "4" og "4A" til at være det rigtige for din fil
Avatar billede cmau Nybegynder
20. august 2006 - 20:57 #10
Dim oShell
Set oShell = CreateObject ("WSCript.shell")
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set f = fso.OpenTextFile("C:\Documents and Settings\WooX\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\x84obmvs.default\prejs.js",1)
alllines = f.ReadAll
f.Close
Set f = fso.OpenTextFile("C:\Documents and Settings\WooX\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\x84obmvs.default\prejs.js",2)
f.Write Replace(alllines,'user_pref("network.proxy.ssl_port", 8080);', 'user_pref("network.proxy.ssl_port", 8080);' + vbcrlf + 'user_pref("network.proxy.type", 1);')
f.close
Set f = Nothing
Set fso = Nothing
    msgbox "Til", vbInformation
Avatar billede cmau Nybegynder
20. august 2006 - 20:59 #11
Får fejl ved denne kode prejs.js skulle være prefs.js
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2006 - 21:13 #12
hvilken fejl ?
Avatar billede cmau Nybegynder
20. august 2006 - 21:15 #13
Linje 8
Tegn 26
Syntaksfejl
kode: 800A03EA
Der opsod en microsoft vbscript komplieringsfejl
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2006 - 21:26 #14
lyder som om du skal bruge "" og ikke '' og så fordoble " inden i strengen !
Avatar billede cmau Nybegynder
20. august 2006 - 21:36 #15
Så nu virker begge filer, men er det ikke muligt at få det  sat sammen til en fil?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2006 - 21:51 #16
der er det vel

alt er muligt for den som ...

:-)

If InStr(alllines, "det som muligvis skal være der") > 0 Then
  ' fjern det
Else
  ' tilføj det
End If
Avatar billede cmau Nybegynder
20. august 2006 - 21:57 #17
Efter hvad jeg kan se virker det, men venter lige til at har været i skole i morgen for at teste. Den kode jeg gav i selve spørgsmålet, kan den så bare smide ind efter den nhye kode også gør den det for både firefox og internet explorer
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2006 - 22:00 #18
det bør sagtens kunne kombineres
Avatar billede cmau Nybegynder
20. august 2006 - 22:05 #19
Lyder dejligt.

Hvordan er det muligt at skrive i scriptet, altså kommentar osv?
Avatar billede cmau Nybegynder
20. august 2006 - 22:09 #20
Denne linje optræder 2 gange:
Set f = fso.OpenTextFile("C:\Documents and Settings\WooX\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\x84obmvs.default\prefs.js",2)

Blot med 1 i stedet for 2, et dette nødvendigt, kan man evt lave så det kun skal skrives et sted også selv henter ud via envariabel med navnet sti?
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2006 - 22:29 #21
kommentarer starter med '
Avatar billede arne_v Ekspert
20. august 2006 - 22:29 #22
sti = "C:\Documents and Settings\WooX\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\x84obmvs.default\prefs.js"
Set f = fso.OpenTextFile(sti",2)
Avatar billede cmau Nybegynder
20. august 2006 - 22:44 #23
Tak :) Men var der en grund til at set f = fso.opentextfile... var 2 gange i koden?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. august 2006 - 00:43 #24
ja - den ene gang åbnes til læsning og den anden til skrivning
Avatar billede cmau Nybegynder
21. august 2006 - 08:24 #25
Okay :)
Kan jeg bare sæte koden jeg skrev til at starte med under den anden.
Avatar billede cmau Nybegynder
23. august 2006 - 08:19 #26
jeg har lige et spørgsmål mere. Hvordan kan jeg lave så:

user = "WooX"
id = "x84obmvs.default"
sti = "C:\Documents and Settings\xxxx\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\xxxx\prefs.js"
Set f = fso.OpenTextFile(sti",2)

Hvor xxxx skal være variablen fra user og id.
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2006 - 04:10 #27
nej - du skal bruge en if som beskrevet
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2006 - 04:11 #28
almindelig konkatanering

user = "WooX"
id = "x84obmvs.default"
sti = "C:\Documents and Settings\" & user & "\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\" & id & "\prefs.js"
Set f = fso.OpenTextFile(sti",2)
Avatar billede arne_v Ekspert
24. august 2006 - 04:11 #29
og et svar