Avatar billede madox_madox Nybegynder
16. august 2006 - 13:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan dette lad sig gøre i flash

Jeg har en tekst fil som kan indeholde følgende linie:
cirkel cirkel_1 4, 5, 3

hvilket betyder at i punkt x,y,z = (4,5,3) skal der tegnes en cirkel af typen cirkel_1.
Kan jeg lave en flash fil som kan læse sådan et input fra en tekst fil og så tegne det som der står i den, hvis man i filen definerer hvad cirkel_1 er.
Avatar billede mat Nybegynder
16. august 2006 - 13:21 #1
Jaeh, hvis du beslutter for for et eller andet tegn der adskiller dine værdier, f.eks;

var t:String = "cirkel_1:3:4:5";
var a:Array = t.split(":");
for( var i = 0; i < a.length; i++)
    trace(a[i]);

Men jeg ville nok overveje om det ikke var smartere at pakke det ind i xml istedet...

mvh mat
Avatar billede madox_madox Nybegynder
16. august 2006 - 13:25 #2
Ja det er nok en god idé. Har du et godt eksempel på et simpelt program som indlæser en xml fil og "tegner" det ønskede ud fra denne xml fil.
Avatar billede mat Nybegynder
16. august 2006 - 13:39 #3
symboler.xml;

<symboler>
    <symbol type="cirkel">
        <x>100</x>
        <y>100</y>
    </symbol>
    <symbol type="firkant">
        <x>150</x>
        <y>100</y>
    </symbol>
</symboler>

I flash er der et cirkel movieclip i library med linkage "cirkel", og et firkant movieclip med linkage "firkant".

Og i frame 1 på main timeline er lagt følgende actions;

m_xml = new XML();
m_xml.ignoreWhite = true;
m_xml.onLoad = function(s) {

    if (s) {
        symbol_arr = this.firstChild.childNodes;
        for (var i = 0; i < symbol_arr.length; i++) {

            a = _root.attachMovie(symbol_arr[i].attributes.type, "s_" + i, i);
            a._x = symbol_arr[i].childNodes[0].firstChild.nodeValue;
            a._y = symbol_arr[i].childNodes[1].firstChild.nodeValue;

        }
    else {
        trace("error loading xml");
    }

m_xml.load("symboler.xml");

Sån :)
Avatar billede madox_madox Nybegynder
17. august 2006 - 08:35 #4
Det ser da meget logisk ud.
Jeg har aldrig rodet med flash før, så jeg kigger først på det i week-enden. Hvilket program vil du anbefale at udvikle flash i?
Avatar billede mat Nybegynder
17. august 2006 - 10:50 #5
Macromedia Flash 8 :P

Til actionscript bruger jeg pt PrimalScript ( http://www.primalscript.com/ ), men har fået anbefalet FlashDevelop ( http://www.flashdevelop.org/community/ ) - som jeg regner med at prøve af på et tidspunkt.

mvh mat
Avatar billede madox_madox Nybegynder
17. august 2006 - 12:34 #6
Har jeg brug for både Macromedia Flash og PrimalScript, eller kan jeg nøjes med det ene.
Avatar billede mat Nybegynder
17. august 2006 - 13:40 #7
Du kan nøjes med Flash.
Avatar billede madox_madox Nybegynder
17. august 2006 - 14:52 #8
Ok, men hvilke fordele er der ved PrimalScript?
Avatar billede mat Nybegynder
17. august 2006 - 15:24 #9
PrimalScript er bare et IDE, Flashs egen ActionScript editor er noget lort (pardon my french)...