Avatar billede oldschool Nybegynder
16. august 2006 - 10:19 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Indsætter uønskede tegn foran links ved update i sql

For et par uger siden fik jeg dette script http://www.eksperten.dk/spm/723407 til at fungere ved stor hjælp fra jacobdo ... Men nu har jeg opdaget at når jeg er inde og rette i mine news tilføjer mit script \\\ forann " i mine links.

Så hvis jeg fx har haft linjen
<a href="http://www.eksperten.dk">LINK</a>
bliver den opdateret til
<a href=\\\"http://www.eksperten.dk\\\">LINK</a>'

Der må findes en eller anden kodestump man kan indsætte for at undgå dette?

Php filen som tager sig af opdateringen:

<?php

include 'db.inc.php';

switch($_GET['go'])
{
    //DELETE
    case 'delete':
        $id = intval($_GET['id']);
        @mysql_query("DELETE FROM news_table WHERE id='$id'");
        if(mysql_affected_rows()==0)
        {
            echo '<p><h3>Deleted</h3></p>';
        }
        else
        {
            echo '<p>Could not delete, sorry<br />Error: ' . mysql_error() . '</p>';
        }
        break;

    //EDIT
    case 'edit':
        if (isset($_POST['text']))
        {
            $text = mysql_real_escape_string($_POST['text']);
            $id = intval($_POST['id']);
      @mysql_query("UPDATE news_table SET text='$text' WHERE id='$id'");
      if(mysql_affected_rows()==0)
      {
        echo '<p>News updatet</p>';
      }
      else
      {
        echo '<p>Sorry, could not update news: ' . mysql_error() . '</p>';
      }
    else
    {
            $id = intval($_GET['id']);
            $link = @mysql_query("SELECT text FROM news_table WHERE id='$id'");
            if(mysql_num_rows($link)!=1)
      {
        exit('<p>Error fetching news details: ' . mysql_error() . '</p>');
      }

            $link = mysql_fetch_array($link);

            $text = $link['text'];
        }

    echo '<form action="' . $_SERVER['PHP_SELF'] . '?go=edit" method="post">';
    echo '<textarea name="text" cols="70" rows="10">' . $text . '</textarea>';
    echo '</label><br />';
    echo '<input type="hidden" name="id" value="' . $id . '" />';
    echo '<input type="submit" value="SUBMIT" /></p>';
    echo '</form>';

    break;

    default:
        echo 'ERROR, sorry';
        break;
}

?>
Avatar billede expnet Seniormester
16. august 2006 - 10:30 #1
prøv at fjene denne ved opret funktion

mysql_real_escape_string()
Avatar billede flashbordon Nybegynder
16. august 2006 - 10:39 #2
eller prøv
$text = stripslashes($link['text']);
når du henter teksten igen
Avatar billede oldschool Nybegynder
16. august 2006 - 10:50 #3
Expnet - det gør i dette tilfælde ingen umiddelbar mærkbar forskel...

Flashbordon - det ser ud til at fungere, thanks! Smid et svar...

-Men er der ikke en måde man kan undgå at de tegn overhovedet bliver skrevet?
Avatar billede jakobdo Ekspert
16. august 2006 - 11:06 #4
Tegnet bliver skrevet fordi du bruger mysql_real_escape_string().
Den bør du bruge, det er bedre sikkerhed.
Du skal så bare huske at bruge stripslashes() når du trækker data ud.
Avatar billede flashbordon Nybegynder
16. august 2006 - 11:09 #5
svar
Avatar billede oldschool Nybegynder
16. august 2006 - 11:15 #6
Ahh ok, det vil jeg holde mig til så!

Mange tak:o)