Avatar billede jacksleo Nybegynder
15. august 2006 - 17:09 Der er 12 kommentarer

Ram problemer - S2466 - PC2700

Har lige købt 1Gb PC2700 ECC REG via SHG. Men når jeg forsøger at sætte dem i så får jeg 4 bip i fejl som skulle være fordi de ikke er sat ordentlig i følge MB manualen.
Jeg har en Tyan S2466 Tiger MPX som kan klare PC2100.
Jeg har forsøgt hvor jeg kun har den nye ram blok i og samme fejl.
Ifølge SHG skulle de være PC2100 kompatible. Blokken hedder PC2700R-25331-C3 M312L2920CZ3-CB3
Avatar billede drgonzo Praktikant
15. august 2006 - 18:07 #1
prøv evt i bios, i stedet for at stille ram indstillingen til auto, så stil den manuelt på pc2100
Avatar billede jacksleo Nybegynder
16. august 2006 - 17:07 #2
Har ikke en funktion i bios hvor jeg kan sætte til pc2100 og der er heller ikke en jumper til det.
Avatar billede bettertimes Nybegynder
16. august 2006 - 17:27 #3
4 Beeps  Timer not operational  Bad motherboard
Avatar billede bettertimes Nybegynder
16. august 2006 - 17:28 #4
Your computer has memory problems. First check video. If video is working, you'll see an error message. If not, you have a parity error in your first 64K of memory. First check your SIMM's. Reseat them and reboot. If this doesn't do it, the memory chips may be bad. You can try switching the first and second banks memory chips. First banks are the memory banks that your CPU finds its first 64K of base memory in. You'll need to consult your manual to see which bank is first. If all your memory tests good, you probably need to buy another motherboard.

Citat
http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml
Avatar billede jacksleo Nybegynder
17. august 2006 - 09:07 #5
Eller sagt på dansk den ram blok du forsøger at bruge duer nok ikke. Prøv med nogle andre blokke for at se om det er et MB problem.
Avatar billede drgonzo Praktikant
17. august 2006 - 16:33 #6
Han har jo prøvet med den ene, prøv nu ram indstillingen i bios inden du skifter bundkort eller alt muligt andet fancy, evt aktivere spread spectrum, så den har bedre tolerance for forskellige typer ram
Avatar billede bettertimes Nybegynder
17. august 2006 - 16:37 #7
Hvad har spread spectrum med hans RAM at gøre?
Avatar billede bettertimes Nybegynder
17. august 2006 - 16:44 #8
Når man snakker om Spread Spectrum kontrol via BIOS, så er dette en funktion/indstilling som nedsætter de elektromagnetiske udstrålinger der forefindes i en PC. Bl.a. vil disse udladninger kunne spottes på skærmen.

Aktivering af denne indstilling virker ved at der justeres konstant på hastighederne  på PCI bussen. Man kan denne vej opnå lidt forøget hastighed, men ikke over max speed på denne bus. Ulempen ved aktivering af denne feature er, at bussen vil miste sin konstante hastighed, og dermed én forringelse af ydelsen
Avatar billede bettertimes Nybegynder
18. august 2006 - 08:17 #9
Spændt på hvad drgonzo mener med aktivere Spread Spectrum ???
Avatar billede drgonzo Praktikant
18. august 2006 - 17:37 #10
Ja må sku have husket forkert.. Mente jeg engang havde set en bios funktion, der når enabled gav større tolerence for forskellige ram, med forskellige frekvenser, og at denne funktion hed spread spectrum, men tog fejl.. shit happens
Avatar billede bettertimes Nybegynder
19. august 2006 - 08:36 #11
Tja
Avatar billede jacksleo Nybegynder
21. august 2006 - 15:54 #12
RMA sag FTW. Får en ny blok onsdag eller torsdag. Så må vi se om den virker.