Avatar billede andy Nybegynder
14. maj 2001 - 17:09 Der er 46 kommentarer og
4 løsninger

C++ Vs PHP

Jeg tænker mest på hastigheden!

Hvor hurtigt er C++ i forhold til PHP?
Avatar billede mtilsted Nybegynder
14. maj 2001 - 17:12 #1
C++ er mindst 10 gange hurtigere :}
Avatar billede mortenfn Nybegynder
14. maj 2001 - 17:14 #2
mtilsted >> Ok hvor er beviset ?

;o)
Avatar billede lord_fantomos Nybegynder
14. maj 2001 - 17:16 #3
Det er jo ikke det samme!!?!
Avatar billede aneez Nybegynder
14. maj 2001 - 17:16 #4
kommer an på om det er en 90 mhz eller en 900 mhz :))
Avatar billede andy Nybegynder
14. maj 2001 - 17:17 #5
10 gange??

hvad med behandling af databaser og tekstfiler?
Avatar billede bromer Nybegynder
14. maj 2001 - 17:17 #6
Man kan da ikke bare sammenligne de 2 sprog...

/Rune
Avatar billede andy Nybegynder
14. maj 2001 - 17:19 #7
hvorfor ikke?
Avatar billede bromer Nybegynder
14. maj 2001 - 17:22 #8
Fordi det bliver overhoved ikke brugt til det samme. Man kan vel sige at C og C++ er hurtigere end PHP fordi PHP er skrevet i C eller C++. Der er altså tale om programmeringsprog af forskellige niveauer... det kan man ikke sammenligne.. du kan jo heller ikke sige.. hvad er hurtigst.. HTML eller Java....

/Rune
Avatar billede fastpoint Nybegynder
14. maj 2001 - 17:24 #9
Jeg kan bedst lide c++....flere muligheder end med PHP
Avatar billede andy Nybegynder
14. maj 2001 - 17:25 #10
hvis jeg laver to scripts der kan/udfører nøjagtig det samme. Er C så stadig 10x hurtigere?
Avatar billede bromer Nybegynder
14. maj 2001 - 17:25 #11
Det kan man jo ikke bare sige... Hvis jeg skulle lave et website ville jo nok fortrække PHP i forhold til C++..... Lad dog vær med at sammenligne dem...

/Rune
Avatar billede mtilsted Nybegynder
14. maj 2001 - 17:26 #12
Jeg har faktisk set en test hvor de testede en fraktal generator i C++ og i php, men jeg kan ikke lige finde linket -(

Avatar billede bromer Nybegynder
14. maj 2001 - 17:26 #13
andy>

Du kan ikke sammenligne hverken C eller C++ med PHP.. men hvis du taler om C og C++.. så har jeg ingen ide...

/Rune
Avatar billede mortenfn Nybegynder
14. maj 2001 - 17:26 #14
fastpoint kan du køre hjemmesider med c++
Avatar billede bromer Nybegynder
14. maj 2001 - 17:28 #15
mtilsted> Det ville jo være totalt åndsvag at gøre.. C vil altid være hurtigere, da det jo er en niveau højere eller lavere om man vil.. Det ville være det samme hvis du testede hvor hurtigt C var til at lave noget bestemt i forhold til et program du havde skrevet i C.

/Rune
Avatar billede andy Nybegynder
14. maj 2001 - 17:35 #16
Jeg snakker om script ikke hele websites!
Avatar billede bromer Nybegynder
14. maj 2001 - 17:43 #17
Det har da ikke noget at sige..
Avatar billede mortenfn Nybegynder
14. maj 2001 - 17:47 #18
rune>> nu ved jeg jo ikke alt !! hvad kan man bruge php  til udover som server-side i forbindelse med webservere - kan c++ bruges som server-side på webservere?
Avatar billede bromer Nybegynder
14. maj 2001 - 17:50 #19
Jeg ville ikke mene at det umiddelbart var muligt at bruge C++.. og du kan lave noget med PHP med GTK, men... det holder ikke...

/Rune
Avatar billede fastpoint Nybegynder
14. maj 2001 - 17:54 #20
mortenfn:

Nej, men stadig i c++ er der mange flere muligheder end i PHP
Avatar billede mortenfn Nybegynder
14. maj 2001 - 17:55 #21
ok, så er jeg med c++ og php kan ikke bruges til det samme !!

Havd er så bedst - en bil eller en æggemad ?

;o)
Avatar billede fastpoint Nybegynder
14. maj 2001 - 17:57 #22
en bil
Avatar billede vladimirr Nybegynder
14. maj 2001 - 17:58 #23
æggemaden... *LOL*
Avatar billede bromer Nybegynder
14. maj 2001 - 17:59 #24
Hehe.. hvis man vil køre langt skal man nok tage bilen skønt æggemaden nok er at foretrække for den sultne
Avatar billede mortenfn Nybegynder
14. maj 2001 - 18:00 #25
noget der næsten var hastighedsforskelden på PHP og ASP

;o)
Avatar billede andy Nybegynder
14. maj 2001 - 18:02 #26
I har det sjovt, var drenge???!!!!

Nu er spørgsmålet bare hvem der skal have pointene.

Giv mig en god begrundelse eller et godt svar på mit spm!
Avatar billede mortenfn Nybegynder
14. maj 2001 - 18:04 #27
mig jeg kom med den dummeste sammenligning og derved bragte spørgsmålet ned på et meget lavt niuvu

;0)
Avatar billede mortenfn Nybegynder
14. maj 2001 - 18:05 #28
giv dem til dig selv - og opret et nyt spørgsmål \"Hvad er bedst ASP eller PHP\"

;o)
Avatar billede mortenfn Nybegynder
14. maj 2001 - 18:06 #29
undskyld - jeg sidder og venter på at vi skal spise.
Avatar billede netsrac Praktikant
14. maj 2001 - 18:07 #30
Hvorfor er det lige at de to ting ikke kan bruges til det samme, man kan da i C++ lave cgi interfases, kan man ikke ? Så kan det vel også bruges på nettet.
Avatar billede andy Nybegynder
14. maj 2001 - 18:08 #31
Hvad er bedst? ASP eller PHP?

mortenfn: \"Det er en gammel ostemad!\"
Avatar billede andy Nybegynder
14. maj 2001 - 18:10 #32
netsrac>> NETOP!!!!!!
Avatar billede netsrac Praktikant
14. maj 2001 - 18:12 #33
Da C++ er bytekode, så må det uden tvivl være det hurtigste da PHP først skal oversættes til bytecode.
Avatar billede lord_fantomos Nybegynder
14. maj 2001 - 18:28 #34
Jeg har brug for point! Det er en begrundelse!!!
Avatar billede netsrac Praktikant
14. maj 2001 - 18:39 #35
Tror nu nok at det er mig der skal have de point...
Avatar billede stigc Nybegynder
14. maj 2001 - 18:44 #36
Jeg skal havde dem. Jeg har ikke sagt noget, og har ikke har mulighed for at fejle.....
Avatar billede ralphitz Nybegynder
14. maj 2001 - 18:44 #37
selvfølgelig kan man da sammenligne de to sprog. C/C++ er hurtigst, men udviklingshastigheden er hurtigere i php, fordi det er et sprog på et højere niveau.
Avatar billede ralphitz Nybegynder
14. maj 2001 - 18:45 #38
og i øvrigt kan man sagtens lave cgi med c/c++ ... np
Avatar billede stigc Nybegynder
14. maj 2001 - 18:45 #39
til gengæld kan jeg ikke stave...
Avatar billede mortenfn Nybegynder
14. maj 2001 - 18:49 #40
ralphitz >> har du et par links der fortæller noget om det - altså om cgi
Avatar billede andy Nybegynder
14. maj 2001 - 19:14 #41
Carsten og ralphitz #1!!!

Men hvem af jer har nogle gode toturials om C og C++ i CGI scripts??

Avatar billede andy Nybegynder
14. maj 2001 - 19:15 #42
30 points! Så hurry up!!!
Avatar billede barefoot Nybegynder
14. maj 2001 - 19:32 #43
Php bliver fortolket af et program lavet i c.
C programmer er compilet til binære tal og kan derfor fortolkes direkte af processoren.
Derfor er c hurtigere end php.
Jo højere abstraktionsniveau man har jo mere energi skal der bruges på at fortolke hvad der menes med den skrevne kode. Hvis koden bliver compileret er det ligegyldigt da compileren finder ud af det, men hvis ikke - som med php - ja så betyder det noget for hastigheden.

Det mest optimale php script er sammensat af den mest optimale c kode. Sådan er det. Alverdens netnørder har sørget for at der altid er anvendt den bedste c kode, men derfor kan php heller aldrig blive hurtigere, kun på lige med da det samme jo så kan laves i c.
Men da php som sagt ikke compileres vil de forringe hastigheden.
Det svarer til to svripts, det ene er lavet i c, det er det andet også. Men det ene compileres, og det andet fortolkes af et compileret program. Der kan vist ikke være nogen tvivl...

Dermed er og blive c det hurtigste.
Avatar billede barefoot Nybegynder
14. maj 2001 - 19:43 #44
andy -> du kan ikke finde nogle tutorials på dansk, men søg på google.com
Så er du garanteret resultater.
Du kan også finde hele bøger om emnet til fri downloading.
Avatar billede barefoot Nybegynder
14. maj 2001 - 21:00 #45
http://www.studenternet.auc.dk/education/tek-nat/industry-and-export-engineering/programming.phtml
Der er en del links til tutorials på c++, men jeg tror ikke at nogen af dem er på dansk...
Avatar billede thundercall Nybegynder
15. maj 2001 - 09:06 #46
Jeg VIL meget gerne se en hjemmeside hvorpå der står \"Powered By C++\" og som kan bevise at hjemmesiden er genereret direkte af C++.
Avatar billede barefoot Nybegynder
15. maj 2001 - 13:16 #47
thundercall -> Jeg tror ærligt talt ikke at der er nogen som laver hjemmesider i C++....
Der er i teorien ikke noget i vejen for at man laver en, men det er utroligt indviklet.
Mange af php\'s funktioner fylder flere a4 sider i c.
Det kan ikke betale sig at lave dem selv når php har dem.
Men der skal nok være nogle freaks som gør....

andy -> nu har vi fortalt dig at c/c++ er det bedste/hurtigste, men hvis du vil lave hjemmesider skal du ikke bruge det!!!!!!!!!! Det er et rigtigt programmeringssprog som man kan lave programmer i. Det er ikke beregnet til at lave hjemmesider. Det er php derimod, men det kan heller ikke bruges til at lave rigtige programmer.
Hvis du vil lære det så du kan lave hjemmesider som er genereret at det skal du nok bruge de første par år...
Og så tror jeg ikke at det er nogle webhoteller hvor der er understøttelse af det.
Php er ret relavant at bruge da alle de gode funktioner er lavet klar til dig.
Hvis der er noget som ikke kan lade sig gøre i php, så kan du med perl. Men drop c/c++ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Avatar billede andy Nybegynder
15. maj 2001 - 15:25 #48
barefoot>> Tak for svarene! Men jeg ved skam godt hvad PHP er og hvad det bruges til :-)
Avatar billede andy Nybegynder
15. maj 2001 - 22:52 #49
mortenfn>> Du får to point for at komme med den dummeste kommentar :-))))))))))))!!!!!!!
Avatar billede jacobchr Nybegynder
17. maj 2001 - 09:49 #50
Ved godt at spg er lukket. Men ville bare lige nævne at det faktisk er muligt at lave hjemmesider via C++, nemlig gennem CGI programmering, men det er der vist ikke meget pointe i nu der er mulighed for at \"holde state\" med programmering som perl, PHP, ASP osv.

/jacob