Avatar billede m3q Nybegynder
14. august 2006 - 23:34 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Send knap i excel?

Hej experter!

Er det muligt at få en knap i excel der samler de data der er skrevet i et excel dokument og sender det som en vedhæftet fil via e-mail til en forudbestemt e-mail adresse..

lidt ligesom en form mail i HTML!

det går ud på at jeg har et dokument der skal sendes ud til forskellige kunder og der ville de så ku indtaste diverse oplysninger og så sende en bestilling tilbage fra excel dokumentet! bare ved at trykke på 1 knap!

tak på forhånd!
Avatar billede stewen Praktikant
15. august 2006 - 09:24 #1
Lav en knap hvor du tilføjer følgende kode:

Sub SendFil()

    ActiveWorkbook.SendMail Recipients:="XXX@test.dk", Subject:="Emne", ReturnReceipt:=True

' Gemmer og lukker
    ActiveWorkbook.Save
    ActiveWorkbook.Close

End Sub
Avatar billede m3q Nybegynder
15. august 2006 - 20:20 #2
tak for dit svar...

jeg har li 2 extra spørgsmål..

1. hvordan laver man overhovedet sådan en knap hvor man kan skrive den kode der? og indsætte den i en celle?

2. er det muligt at få den til kun at vælge indholdet af specifikke celler?
Avatar billede m3q Nybegynder
15. august 2006 - 23:12 #3
stewen - hare fundet ud af det med specifikke celler og knappen..

lav et svar så får du point!
Avatar billede stewen Praktikant
16. august 2006 - 08:05 #4
Super - og et svar
Avatar billede stewen Praktikant
16. august 2006 - 08:06 #5
ups! :-)