Avatar billede wan31 Nybegynder
14. august 2006 - 13:40 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Time/Date

Hej,
Hvis jeg nu vil udskrive en dato med + 1 måned, dag eller år, så kan det gøres sådan her:

$strDate  = mktime(0, 0, 0, date("m")  , date("d")+1, date("Y"));
echo date('d-m-Y', $strDate);

Hvis man nu vil lave samme funktion, bare med tid, hvordan skal det så gøres, for der virker det jo ikke bare at gøre på samme måde og så udskifte d-m-y med H-i-s
Avatar billede sone Nybegynder
14. august 2006 - 13:51 #1
Hvorfor gør det ikke det?
Avatar billede wan31 Nybegynder
14. august 2006 - 13:58 #2
Ved jeg ikke. Hvis jeg prøver, skriver den enten 00-00-00, eller 01-00-00
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. august 2006 - 14:06 #3
Kig på strtotime:

http://php.net/strtotime

Så kan du f.eks. skrive:
$ts = strtotime("+1 month +2 hours");
echo date("d/m/Y-H:i:s");
Avatar billede gizmo-gizmo Nybegynder
14. august 2006 - 14:06 #4
ups, det var...
$ts = strtotime("+1 month +2 hours");
echo date("d/m/Y-H:i:s", $ts);
Avatar billede wan31 Nybegynder
14. august 2006 - 14:15 #5
Nice nok ... Det virker jo fint. takker..
Er der ikke andre sider man kan læse en masse om tider i PHP, for synes hellere ikke jeg finde så meget om at tjekke Valid på tid/ dato og begge eller tid/dato diff. osv...