Avatar billede mariager13 Nybegynder
14. maj 2001 - 15:40 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad sker der her=??

Hvis man byder over 9, skriver den at man ikke har råd...

<%
Set bc = Server.CreateObject(\"MSWC.BrowserType\")
Set DB = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
DB.ConnectionString = \"Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};\" & \"DBQ=d:webs\\hejhejhejhej.dk\\access\\db.mdb;\" & \"DefaultDir=d:webs\\mote.dk\\access\\;\" & \"FIL=MS Access;\"
DB.Open
idd = request(\"id\")
SQL = \"select * from auktion where id = \" & idd & \"\"
Set RS = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")
RS.Open SQL, DB, 3, 3
%>
<html>

<head>
<meta http-equiv=\"Content-Language\" content=\"da\">
<meta http-equiv=\"Content-Type\" content=\"text/html; charset=windows-1252\">
<meta name=\"GENERATOR\" content=\"Microsoft FrontPage 4.0\">
<meta name=\"ProgId\" content=\"FrontPage.Editor.Document\">
<title>Auktion</title>
</head>

<body>
<%
\'XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
If Request(\"byd\") = \"ja\" THEN

If Request.form(\"bud\") < RS(\"bud\") OR Request.form(\"bud\") = RS(\"bud\") THEN
%>
<p align=\"center\"><font size=\"2\" face=\"Arial\" color=\"#FF0000\"><b>Du skal byde over <%=RS(\"bud\")%>!</b></font></p>
<%
else

RS(\"bud\") = Request.form(\"bud\")
RS(\"byder\") = request.cookies(\"login\")(\"navn\")
RS.Update

%>
<SCRIPT language=\"JavaScript\">
  void(opener.parent.main.location.href=\'index.asp\');
</SCRIPT>
  <SCRIPT language=\"JavaScript\">
    self.close()
</SCRIPT>
<%
END IF
End if
%>

<form method=\"POST\" action=\"byd.asp?byd=ja&id=<%= request(\"id\") %>\" onsubmit=\"return FrontPage_Form1_Validator(this)\" name=\"FrontPage_Form1\">
  <p align=\"center\"><font size=\"4\" face=\"Arial\"><u><b>BYD</b></u></font></p>
  <p align=\"center\" style=\"word-spacing: 0; line-height: 100%; margin-top: 0; margin-bottom: 0\"><font size=\"2\" face=\"Arial\">Du
  byder på følgende vare: <font color=\"#008000\"><%= RS(\"ting\")%></font></font></p>
  <p align=\"center\" style=\"word-spacing: 0; line-height: 100%; margin-top: 0; margin-bottom: 0\"><font size=\"2\" face=\"Arial\">Det
  højeste bud er: <font color=\"#800000\"><%= RS(\"bud\")%></font></font></p>
  <p align=\"center\" style=\"word-spacing: 0; line-height: 100%; margin-top: 0; margin-bottom: 0\"><font face=\"Arial\" size=\"2\"><b>Hvad vil du byde?</b></font></p>
  <h4 align=\"center\" style=\"word-spacing: 0; line-height: 100%; margin-top: 0; margin-bottom: 0\"><!--webbot
  bot=\"Validation\" S-Data-Type=\"Integer\" S-Number-Separators=\"x\"
  B-Value-Required=\"TRUE\" I-Minimum-Length=\"1\"
  S-Validation-Constraint=\"Greater than\" S-Validation-Value=\"0\" --><input type=\"text\" name=\"bud\" size=\"11\">@$</h4>
  <h4 align=\"center\" style=\"word-spacing: 0; line-height: 100%; margin-top: 0; margin-bottom: 0\">&nbsp;</h4>
  <h4 align=\"center\" style=\"word-spacing: 0; line-height: 100%; margin-top: 0; margin-bottom: 0\"><input type=\"submit\" value=\"Send\" name=\"B1\"><input type=\"reset\" value=\"Nulstil\" name=\"B2\"></h4>
</form>

  <SCRIPT language=\"JavaScript\">
        document.FrontPage_Form1.bud.focus();
</SCRIPT>

</body>

</html>
Avatar billede stoffer Nybegynder
14. maj 2001 - 15:45 #1
sjovt du har ikke overhovedet noget med hvor der står \"du har ikke råd\", hvordan den så kan skrive det må guderne vide. Så enten putter du lige den relevante kode ud, eller forklarer nærmere hvad du mener ;)
Avatar billede stoffer Nybegynder
14. maj 2001 - 15:45 #2
ikke overhovedet = overhovedet ikke
Avatar billede mariager13 Nybegynder
14. maj 2001 - 15:47 #3
Sorry, det var noget andet jeg var igang med det der med \"du har ikke råd\"

Den skriver at \"man skal byde over 9\" ,

Hvis man byder 10
Avatar billede stoffer Nybegynder
14. maj 2001 - 16:04 #4
ok, det er formentlig fordi at dine request.form bliver opfattet som tekstreng og din database felter er tal.

Du skal blot sige

int(Request.form(\"bud\"))

i stedet for

Request.form(\"bud\")

så tror jeg det vil virke...
Avatar billede mariager13 Nybegynder
14. maj 2001 - 16:08 #5
Det hjalp ikke
Avatar billede tofte Juniormester
14. maj 2001 - 17:21 #6
prøv
If (cint(Request.form(\"bud\")) < cint(RS(\"bud\"))) OR (cint(Request.form(\"bud\")) = cint(RS(\"bud\")))Then
Avatar billede tofte Juniormester
14. maj 2001 - 17:22 #7
er du sikker på, at Request.form(\"bud\") indeholder det du tror!
Avatar billede brian Nybegynder
14. maj 2001 - 21:22 #8
Hvorfor ikke bare nøjes med :

If Request.Form(\"Bud\")>rs(\"Bud\") then
  \'kode for accepteret bud
Else
  Response.Write \"Du skal byde mindst \" & rs(\"bud\")+1 & \" for at få budet !\"
End If
Avatar billede mariager13 Nybegynder
14. maj 2001 - 21:36 #9
Nu virker det!