Avatar billede lajer Nybegynder
14. august 2006 - 11:41 Der er 1 kommentar

Automatisk start af ClickOnce!

Hej

Jeg forsøger at få et ClickOnce! program til at starte automatisk, når brugeren logger ind.

Før programmet blev til et ClickOnce! program - lavede jeg et shortcut i brugerens startup mappe. Hvilket virkede efter hensigten - dog giver dette nogle problemer nu.

Hvis jeg blot laver et shortcut til Application.ExecutablePath som jeg gjorde før, så udnytter jeg ikke længere ClickOnce! hver gang programmet starter.

Jeg har så fundet ud af, at ClickOnce! i stedet for en .lnk fil, laver en .appref-ms fil. Så jeg lurede hvordan sådan en så ud, og lavede en magen til i brugerens startup path. Sådan her.

string startupFile = Environment.GetFolderPath(Environment.SpecialFolder.Startup) + "\\****.appref-ms";
if (!File.Exists(startupFile))
{
    // Create a new file on the startup path
    StreamWriter sw = File.CreateText(startupFile);
    sw.WriteLine(@"http://*****.dk/install/****.application#***.application, Culture=neutral, PublicKeyToken=829a3fd464088de5, processorArchitecture=msil");
    sw.Close();
}

Dette virker dog ikke. Jeg for fint startet ClickOnce! update programmet. Men det her for jeg så en exception:

"Application cannot be started, please contact vendor".

Trykker jeg her "Details" for finder jeg følgende fejl:

ERROR DETAILS
    Following errors were detected during this operation.
    * [14-08-2006 11:39:40] System.Deployment.Application.DeploymentException (InvalidShortcut)
        - Shortcut format is not valid.
        - Source: System.Deployment
        - Stack trace:
            at System.Deployment.Application.ShellExposure.ParseAppShortcut(String shortcutFile, DefinitionIdentity& subId, Uri& providerUri)
            at System.Deployment.Application.ApplicationActivator.ProcessOrFollowShortcut(String shortcutFile, TempFile& deployFile)
            at System.Deployment.Application.ApplicationActivator.PerformDeploymentActivation(Uri activationUri, Boolean isShortcut)
            at System.Deployment.Application.ApplicationActivator.ActivateDeploymentWorker(Object state)

Det eneste jeg vil, er at starte min win form automatisk, når brugeren logger ind. Alle idéer er velkomne.
Avatar billede lajer Nybegynder
14. august 2006 - 13:02 #1
Har forsøgt mig med en 3 - 4 løsninger nu - og har fået det til at virke, ved at embedde den ms-ref fil, som ClickOnce! installationen laver ind i mit projekt. Når jeg starter app første gang, kopiere jeg nu den embeddede fil ind i startup path.

Ikke specielt elegant. Hvis der er andre der har forslag, modtager jeg dem stadig gerne.

Lader spørgsmålet stå åbent.