Avatar billede Slettet bruger
13. august 2006 - 17:05 Der er 5 kommentarer

GD's begrænsninger - erfaring ønskes

Hej eksperter.

Jeg har udviklet et website, hvorigennem man skal kunne uploade egne billeder.
Under upload-processen, genereres hhv. en medium- og miniatureudgave af billedet. Problemet er blot, at b-one's server angiveligt er konfigureret med en memorybegrænsning på 16 MB og som de har tilkendegivet, ikke at ville pille ved.
I praksis sætter det en tilsvarende opløsningsbegrænsning på ca. 1300x1300 i 24 bit farvedybde.

Altså: hvis jeg har forstået b-one korrekt, er det de allokerede megabytes, der sætter begrænsningen for hvor stort et billede der kan uploades - og ikke GD som sådan, right?

Spørgsmålet er så: Kender nogen en work-around? Eksempelvis:
- brug af en java-resizer, der formindsker billederne på klientsiden, hvorefter de kan uploades?
- ha' et mini-domæne der har en højere MB-tærskel og bruge denne som "via"-server (i så fald, hvilken udbyder?)
- ...?
Avatar billede leif Seniormester
13. august 2006 - 17:12 #1
Hvis du er heldig kan du får lige netop dit webhotel ændre begræsningen, men husk at selvom du får sat POST_MAX_SIZE til 100mb så er der timeouts og blandt andet forbindelser som bruges til at uploade med som er med til at begrænse det.
Avatar billede leif Seniormester
13. august 2006 - 17:18 #2
Kan muligvis gøres med en .htaccess
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2006 - 02:48 #3
Leif: Det er ikke POST_MAX_SIZE, som er problemet. Problemet er hukommelsesforbruget, når billedet pakkes ud for at lave mini-udgaven.
Avatar billede moreless Nybegynder
18. august 2006 - 16:30 #4
bør du kunne ændre i .htaccess, med "php_value memory_limit 32M"
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2006 - 18:39 #5
Tak for indlæggene herover. Det fungerer dog desværre ikke.

Iht. sidste post, har jeg kigget på bl.a. http://www.ploghost.com/forums/lofiversion/index.php/t406.html og implementeret koden i .htaccess-filen jf. de <FilesMatch>-tags.

Resultatet er, at adgangen til sitet blokeres fuldstændig med følgende fejl:

Internal Server Error
The server encountered an internal error or misconfiguration and was unable to complete your request. bla bla bla.

Jeg har også prøvet at anvende ini_set("memory_limit","32M"); men uden resultat.