Avatar billede agg-zeus Nybegynder
13. august 2006 - 16:05 Der er 3 kommentarer

Størrelse på bilhøjttalere

jeg kan ikke helt finde ud af hvor mange tommer mine bilhøjttalere skal være... dem jeg har nu er der 16 cm mellem monteringshullerne målt diagonalt fra midten af hullerne.
men hvor mange tommer skal højttaleren så være... ? 6,5" eller 6,25" ...
eller måler man overhovedet højttalerens størrelse ( i " ) ud fra monteringshullerne ?
Avatar billede zynzz Praktikant
13. august 2006 - 17:24 #1
Jeg mener en tomme svarer til: 2,54 cm....

16 cm / 2,54 cm = 6,3 tommer (Jeg ved ikke hvordan man måler højtalere...)
Avatar billede thov Forsker
14. august 2006 - 12:02 #2
Det er membranens diameter (med kantophæng) som afgør størrelsen. Kurven med monteringshuller kan jo variere en hel del i størrelse.
Avatar billede thov Forsker
14. august 2006 - 12:06 #3
P.S.
Det er sandsynligvis 5,5", så er der 1cm fra kantophænget til midten af monteringshullet.