Avatar billede emil_ger Nybegynder
12. august 2006 - 11:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Ændrer/Tilføj værdier i regedit

Set wshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

wshShell.RegWrite ("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\minside.dk"),"00000002"
wshShell.Run "RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters", 1, True

wshShell.RegWrite ("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow"),"https://www.minside.dk/"
wshShell.Run "RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters", 1, True

Set wshShell = nothing

^ Dette er mit script, men der sker absolut INGENTING når jeg afvikler det.
Er der nogle fejl i det, er det helt til rotterne eller hvordan står det til?
Scriptet skal tilføje minside.dk til "tillad popups" og til "sikker zone", i internet explorer.
Avatar billede ejvindh Ekspert
12. august 2006 - 13:59 #1
Prøv dette. Jeg er lidt usikker på, om der overhovedet skal være parenteser i regwrite-linierne, men hvis der skal, så skal det hele være indenfor :-)

Set wshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

wshShell.RegWrite ("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\minside.dk",2, "REG_DWORD")
wshShell.Run "RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters", 1, True

wshShell.RegWrite ("HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow", "https://www.minside.dk/")
wshShell.Run "RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters", 1, True

Set wshShell = nothing
Avatar billede ejvindh Ekspert
12. august 2006 - 14:11 #2
Iøvrigt skal du lige være opmærksom på, at når du ikke afslutter nøgle-navnet med et \, så opfattes den som en værdi og ikke som en nøgle. Jeg vil egentlig tro, at du ved begge nøgler bør have et \ i slutningen af nøglen. Men det er jeg ikke helt sikker på...
Avatar billede emil_ger Nybegynder
12. august 2006 - 16:00 #3
Set wshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

wshShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\minside.dk\https",2, "REG_DWORD"
wshShell.Run "RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters", 1, True

wshShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\", "https://www.minside.dk"
wshShell.Run "RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters", 1, True

Set wshShell = nothing

^ Øverste virker, mens handling to (i allow-nøglen) ikke dannes korrekt. Der skal skabes en binær værdi: minside.dk data:00 00

Kan du klare den sidste, så vil det være skønt? :D (Scriptet melder ingen fejl, idet værdien bliver dannet, men som string)
Avatar billede emil_ger Nybegynder
12. august 2006 - 16:06 #4
Pyt, klarede den selv:

Set wshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")

wshShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\ZoneMap\Domains\minside.dk\https",2, "REG_DWORD"
wshShell.Run "RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters", 1, True

wshShell.RegWrite "HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer\New Windows\Allow\https://www.minside.dk",0,"REG_BINARY"
wshShell.Run "RUNDLL32.EXE user32.dll,UpdatePerUserSystemParameters", 1, True

Set wshShell = nothing

Det virker :) Ejvind du får point.
Avatar billede ejvindh Ekspert
12. august 2006 - 16:34 #5
Dejligt at du fik det til at virke. :-)