Avatar billede uas Nybegynder
12. august 2006 - 10:08 Der er 4 kommentarer

Hyperlink i gridview

Hvordan kan det være at mit link ikke vises?

<script runat=server>
  Public Function Ret(ByVal val As String) As String
    Return "Nyheder_ret.aspx?ID=" & val
  End Function
</script>

        <asp:TemplateField>
            <ItemTemplate>
                <asp:HyperLink NavigateUrl="<%#ret(Eval("AutoInc"))%>" ImageUrl="../App_Images/ret.gif" runat="server"></asp:HyperLink>
            </ItemTemplate>
        </asp:TemplateField>
Avatar billede websam Nybegynder
12. august 2006 - 10:22 #1
Får du nogen fejl ?
Avatar billede uas Nybegynder
12. august 2006 - 10:30 #2
nej, men billedet med linket bliver bare ikke vist på siden. Men vis jeg tager et vis kilde, så kan jeg se at linket er der.

<tr>
            <td align="left">5/9/2006 21:00:00</td><td align="left">Ny hjemmeside</td><td align="center">
            X
          </td><td><a href="Nyheder_ret.aspx?ID=9" style="color:#FF6B00;font-family:verdana;font-size:10px;font-weight:normal;text-decoration:none;"> [Ret] </a></td><td>
                <asp:HyperLink NavigateUrl="Nyheder_ret.aspx?ID=9" ImageUrl="../App_Images/ret.gif" runat="server"></asp:HyperLink>
            </td><td>
                <input type="image" name="ctl00$Indhold$GridView1$ctl02$LinkBtnDelete" id="ctl00_Indhold_GridView1_ctl02_LinkBtnDelete" src="../App_Images/slet.gif" onclick="return confirm('Er du sikker?');" style="border-width:0px;" />
            </td>
        </tr>
Avatar billede websam Nybegynder
12. august 2006 - 10:39 #3
Vil det sige at linket virker, men billedet ikke bliver vist ?

Måske dette vil virke på dit billede ImageUrl="~/App_Images/ret.gif"
Avatar billede uas Nybegynder
12. august 2006 - 11:08 #4
Nej, det viser slet ikke noget. Meget mystisk. Jeg poster lige hele kode til siden, så du kan se det...

<%@ Page Language="VB" MasterPageFile="~/Admin/MasterPage.master" Title="Qualsholm.dk - Administration" %>

<script runat=server>
    Public Function Aktiv(ByVal val As String) As String
        Select Case val
            Case "True"
                Return "X"
            Case "False"
                Return ""
            Case Else
                Return ""
        End Select
    End Function

  Public Function Ret(ByVal val As String) As String
    Return "Nyheder_ret.aspx?ID=" & val
  End Function

</script>

<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="Indhold" Runat="Server">

<table border="0" cellpadding="2" cellspacing="0">
<tr>
  <td align="center">
    <asp:Label ID="Label1" runat="server" Text="Nyheder" SkinID="OverskriftLarge"></asp:Label></td>
</tr>
<tr>
    <td><asp:HyperLink ImageUrl="../App_Images/ny.gif" ID="HyperLink1" Text="Tilføj nyhed" NavigateUrl="Nyheder_opret.aspx" runat="server" SkinID="Admin" /><br /><br /></td>
</tr>
<tr>
  <td>
    <asp:AccessDataSource id="AccessDataSourceAdmin" Runat="Server"
        DataFile = "../App_Data/qualsholm.mdb"
        SelectCommand="SELECT * FROM Nyheder ORDER BY Aktiv, Oprettet desc"
        DeleteCommand="DELETE FROM [Nyheder] WHERE [autoinc] = @autoinc"
    >
    </asp:AccessDataSource>

    <asp:GridView ID="GridView1" AllowSorting="True" runat="server" GridLines="None"
    DataSourceID="AccessDataSourceAdmin" DataKeyNames="AutoInc"
    AutoGenerateColumns="False" Width="500px">

    <Columns>
        <asp:BoundField DataField="Oprettet" HeaderStyle-HorizontalAlign="Left" ItemStyle-HorizontalAlign="left" HeaderText="Oprettet" DataFormatString="{0:MM-dd-yyyy}" SortExpression="Oprettet" HeaderStyle-Font-Names="verdana" HeaderStyle-Font-Size="12px" HeaderStyle-ForeColor="#000000" />
        <asp:BoundField DataField="Overskrift" HeaderStyle-HorizontalAlign="Left" ItemStyle-HorizontalAlign="left"  HeaderText="Overskrift" SortExpression="Overskrift" HeaderStyle-Font-Names="verdana" HeaderStyle-Font-Size="12px" HeaderStyle-ForeColor="#000000" />
        <asp:TemplateField HeaderStyle-HorizontalAlign="center" ItemStyle-HorizontalAlign="center" HeaderStyle-Font-Names="verdana" HeaderStyle-Font-Size="12px" HeaderStyle-ForeColor="#000000">
          <HeaderTemplate>
          Aktiv
          </HeaderTemplate>
          <ItemTemplate>
            <%#Aktiv(Container.DataItem("Aktiv"))%>
          </ItemTemplate>
        </asp:TemplateField>

        <asp:TemplateField>
            <ItemTemplate>
                <asp:HyperLink NavigateUrl="<%#ret(Eval("AutoInc"))%>" ImageUrl="~/App_Images/ret.gif" runat="server"></asp:HyperLink>
            </ItemTemplate>
        </asp:TemplateField>

        <asp:TemplateField>
            <ItemTemplate>
                <asp:ImageButton ImageUrl="../App_Images/slet.gif" ID="LinkBtnDelete" runat="server" OnClientClick="return confirm('Er du sikker?');" CommandName="Delete"> </asp:ImageButton>
            </ItemTemplate>
        </asp:TemplateField>

    </Columns>

  </asp:GridView>

  </td>
</tr>
</table>

</asp:Content>