Avatar billede stagis Nybegynder
11. august 2006 - 10:58 Der er 15 kommentarer

Registrer Windows XP ved Microsoft

Hej,

Jeg fik ny bærbar igår og derpå var Win XP Pro installeret. Første gang man starter op kører den så den der lille "toturial" hvor man skriver computernavn, bruger osv. Der skulle man på et tidspunkt også registrere sin Windows ved Microsoft, men da der ikke på daværende tidspunkt var forbindelse til nettet, sprang jeg over det.

Nu er mit spørgsmål så. Hvor i Windows/på nettet registrerer jeg min nye Windows henne?

Mvh.
Stagis
Avatar billede hcma Novice
11. august 2006 - 11:07 #1
for at registre (ikke at forveksle med Aktivering) skal du åbne guiden onlineregistrering.
det letteste er at gøre følgende:
Start -> hjælp og support -> søg så op registrere og der er vejledningen
Avatar billede frede92 Nybegynder
11. august 2006 - 11:07 #2
Den burde selv komme op med sådan en lille "nøgle" nede ved siden af uret, hvor der står hvor mange dage der er tilbage til aktivering, den kommer lige når man har startet computeren op ..
Avatar billede sippa Nybegynder
11. august 2006 - 11:08 #3
Prøv at gå i start + alle programmer+ Tilbehør + systemværktøjer, og aktiver windows

Mvh Torben
Avatar billede frede92 Nybegynder
11. august 2006 - 11:08 #4
Og det jeg skrev var til aktivering, som også skal foregå over internettet :P
Avatar billede hcma Novice
11. august 2006 - 11:41 #5
frede92 >>  til orientering er langt de fleste præinstallede XP'er allerede aktiverede på leveringstidspunktet ;o)
Avatar billede nva Praktikant
11. august 2006 - 11:44 #6
Avatar billede hcma Novice
11. august 2006 - 11:54 #7
stagis >>  er det Aktivering eller Registrering du har problemer med ?
Avatar billede stagis Nybegynder
11. august 2006 - 12:05 #8
Registrering.. Der kommer i hvert fald ingen lille nøgle nede i hjørnet...

Mvh.
Stagis
Avatar billede hcma Novice
11. august 2006 - 12:07 #9
så følg den lille vejledning jeg lagde 11/08-2006 11:07:12
Avatar billede stagis Nybegynder
11. august 2006 - 14:32 #10
Tak, men hvorfor er det den vil ringe op til et telefonnummer? og det kan jeg ikke springe over...
Avatar billede hcma Novice
11. august 2006 - 15:18 #11
hvilken internetforbindelse har du ?
Avatar billede stagis Nybegynder
11. august 2006 - 15:33 #12
Telia Stofanet Flatrate ;-)
Avatar billede hcma Novice
11. august 2006 - 16:07 #13
jeg er også på Stofa og her går det helt normalt over nettet (har lige prøvet)
Popper Guiden Onlineregistrering op ?
jeg gjorde (igen) følgende:
Start -> Hjælp og Support -> søgte efter onlineregistrering -> klikkede på linket "Bruge onlineregistrering" -> klikkede igen så på det link som ligger næsten nederst i vejledningen ""Åbn guiden onlineregistrering" og derefter gik det bare der'u'a'
Avatar billede stagis Nybegynder
12. august 2006 - 17:24 #14
Den kommer stadig med det samme problem... Den vil ringe op til et telefonnummer via et modem, men kan ingen klartone få... Heller ikke herhjemme ved mine forældre, med deres TDC Bredbånd...
Avatar billede nva Praktikant
15. august 2006 - 08:33 #15
Er dine internetindstillinger sat til 'ring aldrig til en forbindelse'