Avatar billede justin Nybegynder
17. november 1999 - 23:10 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Popup password ting..

jeg skal bruge en javascript popup ting hvor man kan skrive et password og derpå submit'te den ved at trykke på en oki knap eller lign.. derpå skal den videreføre til et asp document, som checker passwordet..

nogen der kan hjælpe mig med sådan en popup ting?? :))

btw. så skal jeg også have den til at komme med en fejl popup hvis det er det forkerte password... jeg skal kun bruge javascriptet.. asp'en klarer jeg selv.. hehe :)
Avatar billede skjoldby Nybegynder
17. november 1999 - 23:32 #1
Her:
<form method="post" action="">
  <input type="password" name="passwordname">
</form>
Avatar billede skjoldby Nybegynder
17. november 1999 - 23:33 #2
Hvorfor får du ikke asp'en til at tjekke og sende videre hvis det indtastede password er forkert. Det er langt mere sikkert.
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. november 1999 - 23:34 #3
password popup:

<SCRIPT LANGUAGE="Javascript">
var password = prompt("skriv dit password", "");
document.location.href="test.asp?password=" + password;
</SCRIPT>

popup hvis passwordet er forkert:

<SCRIPT LANGUAGE="Javascript">
alert("dit password er forkert");
</SCRIPT>
Avatar billede cyberesben Nybegynder
17. november 1999 - 23:35 #4
skjoldby>> din er jo  bare en standard form, mit er et javascript til det...
Avatar billede skjoldby Nybegynder
17. november 1999 - 23:37 #5
jaja. Men det var nu også bare for at illustrerer hvor simpelt og dermed usikkert det er... Men klart du giver svaret...
Avatar billede skjoldby Nybegynder
17. november 1999 - 23:39 #6
Prøv evt at kigge på http://www.javascripts.com
Søg på password
Avatar billede justin Nybegynder
18. november 1999 - 09:13 #7
jeg siger tak.. 10 til skjoldby for link og effort ;) ..og 90 til cyberesben for det jeg skulle bruge.. hehe
Avatar billede cyberesben Nybegynder
18. november 1999 - 20:56 #8
godt nok