Avatar billede danish1977 Nybegynder
11. august 2006 - 08:20 Der er 1 løsning

For next - oprettelse af datagrids, hvordan?

Jeg står med følgende problemstilling.
Jeg skal vælge nogle spillere fra et datagrid, med checkbox, og vælge nogle uger i en listbox.
Disse er klaret, og jeg har fået sendt mine data via context til ny side. Dataene er til at få vist noget data omkring spillerne, udfra valgte uger i listboxen.
Jeg skal på baggrund af antal valgte spillere (eks.vis 5) og antal uger (eks.vis 3 uger af 7 dage) have lavet datagrids der viser spillerne med deres data, alle dage, dvs. 7 dage pr. uge.

1.Da jeg på forhånde på side 1, ikke ved hvor mange spillere der vælges, ej heller hvor mange uger, kan jeg ikke på forhånd lave daagrids på side 2, så dem skal jeg have genereret i en for next-løkke, men hvordan?

2. Hvordan fanger jeg datagrids'ne bagefter og fylder data i, gør jeg det i nedenstående funktion, samtidigt med at de oprettes...nemmest?

(Visual studio 2003, .net 1.1)

3.hvordan definerer jeg datagrids'nes kolonner?

Public Sub GetData()
    Dim arrPlayer As New ArrayList
    Dim arrDates As New ArrayList
    Dim iPlayers As New Integer
    Dim iDates As New Integer
    Dim i1 As Integer
    Dim i2 As Integer
    Dim i3 As Integer

    arrPlayer = CType(viewstate.Item("vsArrPlayer"), ArrayList)
    arrDates = CType(viewstate.Item("vsArrDates"), ArrayList)
    'Me.lblForDate.Text = a1.Count.ToString & " " & a1.Item(0).ToString
    iPlayers = arrPlayer.Count
    iDates = arrDates.Count()
    i3 = 1
    For i1 = 0 To iPlayers
      For i2 = 0 To iDates
        i3 = +1
        'lav datagrid(i3) for hver spiller for hver dato.
---->  Dim dg(i3.ToString) As New DataGrid
      Next
  End Sub
Avatar billede danish1977 Nybegynder
11. august 2006 - 11:09 #1
Lukket