Avatar billede lopper Nybegynder
10. august 2006 - 09:12 Der er 5 kommentarer

ASP.NET Form update

Hej med jer

Jeg har en Form som køre i en masterpage hvor mine form tags er!!
Når jeg henter min form bliver den fyldt med data fra min sql database….
Alt dette går fint.

Men når jeg så vil til at submit det der er blevet ændret i mine textbox´s får jeg ikke min nye value med.

Her er hvordan min kode ser ud for fill af form og submit.

Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load

    --- kode her !!! ---
    myDataReader = mySqlCommand.ExecuteReader()

    LTitle.Text = myDataReader.GetString(1)

  End Sub

    Protected Sub SbtnUEdit_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles SbtnUEdit.Click

        Dim mySqlConnection As SqlConnection
        Dim mySqlCommand As SqlCommand

        Dim conn As String = "et eller andet her!!!"
        mySqlConnection = New SqlConnection(conn)
        mySqlCommand = New SqlCommand("Update dbo.users set title = '" & LTitle.Text & "' WHERE userid = 2", mySqlConnection)

        mySqlConnection.Open()
        mySqlCommand.ExecuteNonQuery()

        mySqlConnection.Close()
        Response.Redirect("useredit.aspx?test=" & LTitle.Text)

    End Sub

Håber i kan hjælpe mig ;-)
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. august 2006 - 09:48 #1
Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles

Me.Load

    If Not IsPostBack Then
      myDataReader = mySqlCommand.ExecuteReader()
      LTitle.Text = myDataReader.GetString(1)
    End if

End Sub

Mvh
Avatar billede lopper Nybegynder
10. august 2006 - 10:33 #2
Hi snepnet

Det er ikke i min page load jeg har fejl....
Men når jeg laver en submit af min form den beholder min gamle value.

Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles

LTitle.Text = "test"

End Sub

Så laver jeg om i min form så value bliver "LTitle" bliver NeedToChange..

Protected Sub SbtnUEdit_Click(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles SbtnUEdit.Click

Nu er LTitle.Text stadig "test"
Avatar billede lopper Nybegynder
10. august 2006 - 10:56 #3
Elller er det bare mig, der har lavet et eller andet !!!
Avatar billede lopper Nybegynder
10. august 2006 - 11:35 #4
Så har jeg fået det til at køre, Great

Tak snepnet det var noget med postback !!!

kommer du med et svar ?
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. august 2006 - 11:50 #5
Det er fordi du før resatte tekste i page_load, hvilket så overskriver det som brugeren har indtastet.
Mvh