Avatar billede mrpalermo Nybegynder
09. august 2006 - 23:27 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Masterfile og contentplaceholder

Jeg har lavet en popup, hvor jeg i masterfilen definerer lidt lækkert grafik og lign.
I selve contentplaceholder området, har jeg lavet en masse inputfelter, og dropdownlister.

Jeg har lagt mærke til at man i masterfilen skriver <form>-tags før og efter definitionen af contentplaceholder, hvorved jeg ville mene at man kan smide sin submit knap  umiddelbart efter definitionen af contentplaceholder.

Altså:

<form id="form1" runat="server">
    <div>
        <asp:contentplaceholder>

        </asp:contentplaceholder>
    <asp:Button ID="bnt_save" runat="server" />
    </div>
</form>

Mit spørgsmål er: Kan man overhovedet placerer sin "save" knap der hvor jeg gør, eller skal den ud i selve filen som benytter masterfilen, og hvis det kan lade sig gøre, hvordan får jeg fat i input felternes værdi i min codebehind fil "masterfile.vb" ??
Avatar billede snepnet Nybegynder
09. august 2006 - 23:38 #1
Vil du have en saveknap på alle dine sider?
Hvis du har placeret dine inputfelter på masteren - får du fat i dem på helt almindelig vis.
Hvis de ligger på din contentside bør du ikke hente værdierne på din master.
Mvh
Avatar billede mrpalermo Nybegynder
09. august 2006 - 23:49 #2
1.Der hører kun en fil til den omtalte master fil, så ja.
2.Desværre nej, de ligger rigtigt nok på content siden
3.Jeg havde det på fornemmelsen....

Tak for din kommentar..
Avatar billede mrpalermo Nybegynder
09. august 2006 - 23:49 #3
Du smider bare et svar for din ulejlighed ;)
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. august 2006 - 00:02 #4
1.
Hvorfor har du så en master?
2.
Ok
3.
Du kan godt få fat i dem, hvis du kalder FindControl(...) på din contentplaceholder.

Et eksempel:

// din master:
<%@ Master Language="C#" AutoEventWireup="true" CodeFile="SomeMaster.master.cs" Inherits="SomeMaster" %>

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">

<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml" >
<head runat="server">
    <title>Untitled Page</title>
</head>
<body>
    <form id="form1" runat="server">
    <div>
        <asp:contentplaceholder id="ContentPlaceHolder1" runat="server">
        </asp:contentplaceholder>
        <br />
        <asp:Button ID="UxSave" runat="server" OnClick="UxSave_Click" Text="Save" /><br />
        <br />
        <asp:Label ID="UxMessage" runat="server"></asp:Label></div>
    </form>
</body>
</html>

// og koden
using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class SomeMaster : System.Web.UI.MasterPage
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

    }

    protected void UxSave_Click(object sender, EventArgs e)
    {
        TextBox name = ContentPlaceHolder1.FindControl("UxName") as TextBox;
        TextBox age = ContentPlaceHolder1.FindControl("UxAge") as TextBox;
        string message = String.Format("Du hedder {0} og er {1} år", name.Text, age.Text);
        UxMessage.Text = message;
    }

// din contentside
<%@ Page Language="C#" MasterPageFile="~/SomeMaster.master" AutoEventWireup="true" CodeFile="Default2.aspx.cs" Inherits="Default2" Title="Untitled Page" %>
<asp:Content ID="Content1" ContentPlaceHolderID="ContentPlaceHolder1" Runat="Server">
    <asp:TextBox ID="UxName" runat="server"></asp:TextBox><br />
    <asp:TextBox ID="UxAge" runat="server"></asp:TextBox>
</asp:Content>

// og koden til den
using System;
using System.Data;
using System.Configuration;
using System.Collections;
using System.Web;
using System.Web.Security;
using System.Web.UI;
using System.Web.UI.WebControls;
using System.Web.UI.WebControls.WebParts;
using System.Web.UI.HtmlControls;

public partial class Default2 : System.Web.UI.Page
{
    protected void Page_Load(object sender, EventArgs e)
    {

    }

Altså ingen kode.

Det er så igen sjældent særlig hensigtsmæssigt at du tilgår contentsider fra masteren, men hvis dit scenarie er, at din content og master er et sammentømret par går det jo nok.

Mvh
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. august 2006 - 00:02 #5
Og et svar kan du også få :o)
Mvh
Avatar billede mrpalermo Nybegynder
10. august 2006 - 00:07 #6
1. Det sidder jeg også og prøver at finde ud af...
3. Det var faktisk lige nøjagtig det jeg ledte efter...

Tak for hjælpen
Avatar billede snepnet Nybegynder
10. august 2006 - 00:17 #7
Det var så lidt :o)
Mvh