Avatar billede ankersan Nybegynder
14. maj 2001 - 11:40 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Luk browservindue uden godkendelse fra brugeren!!

Jeg har et script der åbner en side, der derefter \"gemmer\" sig ned i bundbjælken og åbner popups på tid.

Når den sidste er åbnet vil jeg gerne have at min oprindelige side lukker. Problemet er at brugeren får en \"browservinduet er ved at lukke\" godkendelsesbox. Den vil jeg gerne undgå.

Er der en måde man kan lukke vinduet uden at brugeren kan se det (ud over at bjælken forsvinder fra bundlinien??)

Kan man ellers resize det skjulte vindue og åbne sidste popup i det??

På forhånd tak for hjælpen
Ankersan
Avatar billede jay Nybegynder
14. maj 2001 - 11:43 #1
Du kan vel bare lukke vinduet med en window.close(), som bliver kørt når vinduerne har udført deres handling.
Avatar billede ankersan Nybegynder
14. maj 2001 - 11:45 #2
det er det jeg gør nu, men så for brugeren en box op hvor de skal godkende at vinduet lukker, og det er dét jeg vil undgå!
Avatar billede jay Nybegynder
14. maj 2001 - 11:47 #3
sorry det mente jeg ikke den gjorde.
Avatar billede ankersan Nybegynder
14. maj 2001 - 11:48 #4
no prob! ellers tak for det hurtige svar, håber der er andre der har bud ;o)
Avatar billede jay Nybegynder
14. maj 2001 - 11:50 #5
Hvis du åbner dine vinduer med javascript, lukkes de med window.close() uden godkendelse.
Avatar billede ankersan Nybegynder
14. maj 2001 - 11:52 #6
Det forstårjeg ikke, for det er præcis det jeg gør, og jeg skal godkende!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2001 - 11:52 #7
...og du kan ikke lukke mandens oprindelige vindue, det han kommer ind
på siden med, uden han giver lov. Heldigvis!!
Avatar billede jay Nybegynder
14. maj 2001 - 11:52 #8
Eksempel:
dit vindue åbner du sådan her:

window.open(\'dinside.html\',\'navn\',\'height=600,width=800,scrollbars\');

Det kan så lukkes med:

window.close()

Så lukkes det uden godkendelse
Avatar billede jacobchr Nybegynder
14. maj 2001 - 12:02 #9
Jeg vil umidbart ikke mene det er muligt, da det vil være skabe nogle sikkerhedsproblemmer.
Men det skulle være muligt at lave det via ActiveX programmering, men det er lidt for lang håret :-)

/jacob
Avatar billede h-henneberg Nybegynder
14. maj 2001 - 12:02 #10
ja det må jeg give dig ret i Knud
Avatar billede jay Nybegynder
14. maj 2001 - 12:07 #11
det kan lade sig gøære som jeg har vist ovenfor, efter hvad jeg kan forstå vil han kun lukke de vinduer han selv har åbnet.
Avatar billede ankersan Nybegynder
14. maj 2001 - 12:13 #12
Det er kun det oprindelige vindue (det der ligger minimeret i bundbjælken) der skal lukkes, og det er derfor at der skal godkendes!

Er der nogen der evt. kan hjælpe mig med at få den sidste popup til at åbne i det minimerede vindue, så det åbner op som den sidste popup. Så er problemet jo løst ;o)
Avatar billede jacobchr Nybegynder
14. maj 2001 - 12:14 #13
jay >> Ja du kan lukke de vinduer du kender navnene på. Men kender du navnet på det oprindelige vindue ?
Eller er det mig der har misforstået spørsmålet ?

/jacob
Avatar billede ankersan Nybegynder
14. maj 2001 - 12:20 #14
Jeg har vist ikke fået forklaret mig så godt ;o)

Når folk kommer ind på min side, åbnes min popup-kanon, som straks minimeres til bundlinien. Den åbner så på tid 2-3 vinduer.

Når disse er skudt af, skal min popup-kanon jo ikke bruges mere, og jeg vil derfor have den væk, men hvis jeg laver en window.close() skal brugeren godkende.

Derfor ville jeg have at min sidste popup blev åbnet i det minimerede vindue, som derved kom i brug, og ikke bare lå i bunden.

Hvordan gør jeg det??
Avatar billede jakoba Nybegynder
14. maj 2001 - 12:34 #15
det du ønsker at gøre er det samme som spørgeren i http://www.eksperten.dk/spm/72354 er så ked af og forvirret over at han er lge ved at opgi det hele.

Det eneste du opnår ved at \"tvangsfodre\" folk med popops på den måde er at de holder sig væk.

Det er temmelig dumt.

mvh JakobA
Avatar billede ankersan Nybegynder
14. maj 2001 - 12:42 #16
Helt fin holdning, men det er den tekniske udførelse jeg er interesseret i ;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2001 - 12:45 #17
jamen, læs hvad vi skriver. Du KAN ikke lukke det oprindelige vindue!
Avatar billede ankersan Nybegynder
14. maj 2001 - 12:46 #18
Forstået, men kan man heller ikke åbne den sidste popup i det??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2001 - 12:48 #19
Nåh, jo da. De åbnede vinduer får jo en referrer, der siger hvem der har
åbnet det. Og der kan du, hvis du i det \"sidste\" popudvindue kan finde
den oprindelige, hente en anden side ind i den.
Avatar billede ankersan Nybegynder
14. maj 2001 - 12:51 #20
Det lyder som dét jeg leder efter, kan du give mig et eksempel på hvordan det gøres?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2001 - 12:59 #21
Avatar billede ankersan Nybegynder
14. maj 2001 - 13:05 #22
Mit problem er at jeg har et script som bliver fyret af, og når det er slut skal vinduet hoppe frem fra at være minimeret, og køre en ny side.
Jeg er lidt blank!!
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2001 - 13:28 #23
Du kan jo se i de 2 html-filer, at hvis man kan holde styr på hvem der åbner hvad
(nemt nok med kun 2), kan man sætte noget ind i den der åbner. Hvordan du
fra den sidste popup skal kunne finde tilbage til det oprindelige vindue, kan jeg
så ikke fortælle uden at du viser os hvordan de popper op.
Avatar billede ankersan Nybegynder
14. maj 2001 - 13:56 #24
Jeg tror jeg har den, når man kalder den fra næstsidste popup funger det

tusind tak for tålmodigheden ;o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2001 - 14:06 #25
Apropos tålmodighed - vi beder til at dine besøgende også har det :)
Avatar billede ankersan Nybegynder
14. maj 2001 - 14:07 #26
;o) I know, men det er desværre ikke min beslutning!!