Avatar billede gekko Nybegynder
08. august 2006 - 15:30 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Bug i flash 8: Text forsvinder, når den er fed

Hejsa!

Jeg har et spørgsmål:

Jeg har lavet et dynamisk tekstfelt, som jeg har givet instance navnet: min_txt.
Jeg har valgt tekstfeltet og embedded alle karakterer.

Så skriver jeg følgende action:

btnTxt.html = true
btnTxt.htmlText = "Du er godt nok <b>ikke </b>grim!";

Når jeg publisher står der nu: "Du er godt nok grim!". Den viser mao ikke det, der er markeret som fed.

Hvordan fixer jeg det? Det virker som en bug i flash 8. Når jeg publisher i flash 7 fungerer det. Det samme gør det, hvis jeg IKKE embedder karakterer.

Mvh.
Gekko
Avatar billede gekko Nybegynder
08. august 2006 - 15:31 #1
argh... tekstfeltet hedder så "btnTxt" og ikke "min_txt" (men det havde i nok regnet ud).
Avatar billede barklund Nybegynder
08. august 2006 - 16:05 #2
Har du embedde fonten OGSÅ i fed? ikke-fed og fed er jo to helt forskellige fonte - begge skal embeddes for at begge kan vises :)
Avatar billede gekko Nybegynder
04. november 2006 - 18:53 #3
Hey Barklund
Altså jeg går bare under knappen "Embed" i properties viduet? Her kan man ikke vælge fed/ikke-fed?

Det er vel også lidt underligt, at det virker i flash 7? Eller hur?
Avatar billede gekko Nybegynder
04. november 2006 - 18:54 #4
...og undskyld den uendelig lange ventetid - det er dog stadig et problem for mig! :)
Avatar billede gekko Nybegynder
07. november 2006 - 15:53 #5
Ok, jeg fandt svaret selv - med god hjælp fra Barklund:
Når man bruger properties vinduet til at embedde, embedder flash kun ENTEN fed, kursiv eller normal.

Løsningen er at lave tre tomme tekstfelter, som er hhv fed, kuriv og normal. I disse embedder man så karaktererne, som man vil bruge. Derefter bruger man embedFonts sådan her:

min_txt.html = true
min_txt.htmlText = "Du er godt nok <b>ikke </b>grim!";
min_txt.embedFonts = true;

Så svinger den! :-)

Barklund - du skal have nogle point, så smid et svar, plz!
Avatar billede barklund Nybegynder
07. november 2006 - 19:10 #6
Helt i orden :)
Avatar billede barklund Nybegynder
08. november 2006 - 13:38 #7
Tark for points :)