Avatar billede bmhaj Praktikant
08. august 2006 - 15:30 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Link til forespørgsel fra underformular

Jeg har et drop-down felt i én underformular som skal påvirke et drop-down felt i én anden underformular.

Jeg har sat en forespøgsel på den anden underformular som er afhængig af den første underformular ([fStruktur2].[form]![BMSR]) men skidtet virke ikke .....
Avatar billede fynbohans Nybegynder
08. august 2006 - 18:23 #1
Regner med du med "drop-down felt" mener en kombibox.
Prøv Forms![fStruktur2].[form]![BMSR] som kriterium i den anden underformular og EfterOpdatering i den
første formular: DoCmd.Requery Forms![fStruktur2].[form]![BMSR].
Har ikke afprøvet det. Hvis det sidste ikke virker må vi prøve metoden med "Set".
Avatar billede fynbohans Nybegynder
08. august 2006 - 18:36 #2
Det var en fejl! Det er naturligvis komboboxen i den anden underformular, der skal opdateres.
Avatar billede Slettet bruger
09. august 2006 - 11:14 #3
På efteropdaterings eventen på komboboks1 lægges flg. kode:

me.NavnUnderformular.NavnKomboboks2 = null
me.NavnUnderformular.NavnKomboboks2.Requery
Avatar billede bmhaj Praktikant
09. august 2006 - 17:04 #4
hmm det virker ikke noget af det. Måske skal det tilføjes at jeg har en formular med faneblade, og inde i et af disse faneblade har jeg overformularen, én underformular hvorfra en kombobox i en anden underformular styres.

Betyder det noget med fanebladene?
Avatar billede fynbohans Nybegynder
09. august 2006 - 18:04 #5
For mig lyder det nu som om du har 4 formularer.
I den ene ligger en formular med Faneblade.
I Fanebladene ser brugeren en Hovedformular med 2 Underformularer.

Er det korrekt forstået?
Avatar billede bmhaj Praktikant
09. august 2006 - 18:53 #6
det er korrekt.
Avatar billede fynbohans Nybegynder
09. august 2006 - 19:46 #7
I mellemtiden har jeg kigget i af af mine egne baser med et lignende problem.
I hændelsesproceduren skriver du:

Dim EnListe As ComboBox (navnet kan du selv vælge)
Set EnListe = Forms![hovedformularen]![kontrolelementet med underformular2]![Komboboxen]
Enliste.Requery
Avatar billede bmhaj Praktikant
11. august 2006 - 14:48 #8
se det kunne jeg næsten få til at virke.... Af ukendt årsag er et autonummeringsfelt i underformular2 holdt op med at virke.

Ligeledes får jeg en fejlmeddelse når jeg starter databasen - kan ikke finde hovedformularen. Jeg har sat koden på ved indgang i komboboxen i underformular2
Avatar billede fynbohans Nybegynder
11. august 2006 - 15:40 #9
Koden skal på efter opdatering af den første kombobox, dvs AfterUpdate.
Det andet problem: Hvordan åbner du Hovedformularen? Det der åbnes når du starter er
vel formularen med Fanebladene.
Hvis autonummereringsfeltet ligger i Komboboxen har det ingen værdi
(er = null) før Komboboxen opdateres.
Avatar billede bmhaj Praktikant
14. august 2006 - 10:10 #10
Korrekt, databasen starter med fanebladene.

Autonummeringsfeltet ligger som nøglen i underformular2
Avatar billede bmhaj Praktikant
28. december 2011 - 23:21 #11
test