Avatar billede fralle Nybegynder
07. august 2006 - 15:46 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Starte programmer vha. batch file

Hej,

Skulle gerne have startet fire forskellige programmer vha. en batch file, der skal være en variende delay i mellem hvert program startes. Jeg har forsøgt at gøre det som vist nedenfor, dog uden 100% success. Explore starter efter 5 sekunder, og så kommer de andre ellers op en efter en med nogle sekunders mellemrum. Jeg skal altså have startet nogle forskellige programmer med et varierende delay imellem hvert program.

test.bat;

@ECHO OFF
REM Start script
CLS

ECHO .
ECHO Starter
ECHO .
@echo off
if \'%1==\' %0 5000 ms
echo Wscript.Sleep %1> ~tmp.vbs
cscript //nologo //t:0 ~tmp.vbs
del ~tmp.vbs
CALL C:\windows\explorer.exe
@echo off
if \'%1==\' %0 60000 ms
echo Wscript.Sleep %1> ~tmp.vbs
cscript //nologo //t:0 ~tmp.vbs
del ~tmp.vbs

ECHO .
ECHO Starter
ECHO .
CALL C:\windows\explorer.exe
@echo off
if \'%1==\' %0 30000 ms
echo Wscript.Sleep %1> ~tmp.vbs
cscript //nologo //t:0 ~tmp.vbs
del ~tmp.vbs

ECHO .
ECHO Starter
ECHO .
CALL C:\windows\explorer.exe
@echo off
if \'%1==\' %0 15000 ms
echo Wscript.Sleep %1> ~tmp.vbs
cscript //nologo //t:0 ~tmp.vbs
del ~tmp.vbs

ECHO .
ECHO Starter
ECHO .
CALL C:\windows\explorer.exe

REM End script

På forhånd tak!
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. august 2006 - 15:59 #1
Problemet er nok, at call-kommandoen ikke venter på at det aktiverede vbs-script bliver færdigt. Der er et trick til at emulere en sleep-funktion mere direkte i batch-script, som du kan se her:
http://malektips.com/dos0017.html

(jeg har ikke afprøvet det, men det ser overbevisende ud...)
Avatar billede fralle Nybegynder
07. august 2006 - 16:33 #2
Smid et svar :)

Installerede resource kit til 2003 server og brugte " sleep n "
Virker super nu.
Avatar billede ejvindh Ekspert
07. august 2006 - 16:35 #3
Det lyder godt :-)
08. august 2006 - 00:57 #4
PS: Istedet for den midlertidige fil
~tmp.vbs
bør du eks. bruge
%TEMP%\~tmp.vbs

~tmp.vbs skrives jo i current dir - som måske ka' være et upraktisk/beskyttet sted.

Sådan gør jeg altid i de cmd/bat/... 'programmer' som jeg bruger...
Avatar billede fralle Nybegynder
11. august 2006 - 15:09 #5
Har faktisk lidt problemer med at få det til at virke med den "tmp.vbs" løsning. Har følgende kode:

@ECHO OFF

if \'%1==\' %0 1000 ms
echo Wscript.Sleep %1> %TEMP%\~tmp.vbs
cscript //nologo //t:0 %TEMP%\~tmp.vbs
del %TEMP%\~tmp.vbs
CALL C:\windows\explorer.exe

if \'%1==\' %0 10000 ms
echo Wscript.Sleep %1> %TEMP%\~tmp.vbs
cscript //nologo //t:0 %TEMP%\~tmp.vbs
del %TEMP%\~tmp.vbs
CALL C:\windows\explorer.exe

Den åbner den første explore.exe efter 1 sek, og så kommer den anden også efter 1 sek... any ideas? (evt. for lidt flere point) ? :)
11. august 2006 - 15:33 #6
Hmmm...

Alternativ "SLEEP" -> http://hemmingsvej.dk/eksperten/607690/sleep.zip

Sleep.exe antal-sekunder