Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
07. august 2006 - 10:13 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvordan Indsætter man en JS variable i et Java udtryk?

Det jeg gerne vil er at det jeg for fra mit JavaScript vil jeg overfører til min java klasse!

Dette ser sådan her ud:

<script type="text/javascript">
function getLinePage(){

var x=document.getElementById("lineProfileSelect")
    window.location.href='<%=JavaKlasse.Funktion(x.options[x.selectedIndex].text)%>';
</script>

Nogen ideer til hvordan det kan laves? for dette er "ulovligt"! inden i "<% %>" kender ikke de variabler fra Javascriptet!
Avatar billede nielle Nybegynder
07. august 2006 - 10:18 #1
Den er ret svær.

Problemet er at din JScript-kode (det imellem dine <%...%> parenteser) køres på serveren, og at din JavaScript kode køres på klienten (divs i brugerens browser). JavaScript-koden køres derfor altid *efter* at JScript-koden er færdig.
Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
07. august 2006 - 10:21 #2
ja jeg kan godt se problemet! Sidder faktisk også og prøver på om jeg kan løse det på en anden måde! men det der ville bare sparer mig en del arbejde! :)
Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
07. august 2006 - 10:56 #3
jeg har ny løst det på anden vis! Men hvis nogen alligevel mener det er muligt at lave det jeg prøver (som vist oven over!) er i velkommen til at skrive løsningen og i kan få point!
Avatar billede nielle Nybegynder
07. august 2006 - 10:57 #4
Du kan kun overføre dine clientside JavaScript data til dit serverside JScript ved at submitte på en eller anden måde. Desværre.
Avatar billede olebole Juniormester
07. august 2006 - 13:38 #5
<ole>

Det kommer lidt anpå, hvad du skal lave - og hvordan. Det er ikke uden grund, JavaScript hedder noget med 'Java'. Netscape og Sun enedes i sin tid om en aftale vedr. gensidig understøttelse, så der er visse muligheder ... bl.a. ved brug af appletter. Du kan evt. kikke under 'LiveConnect' her:
    http://developer.mozilla.org/en/docs/Core_JavaScript_1.5_Reference

/mvh
</bole>
Avatar billede nielle Nybegynder
15. august 2006 - 11:22 #6
Hvad med noget respons?
Avatar billede anders_stigaard Nybegynder
18. august 2006 - 08:48 #7
Har været på ferie.. Men som sagt har jeg ikke kigget på det da jeg fik det til at "spille" på anden vis!