Avatar billede unknown_someone Juniormester
05. august 2006 - 13:46 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

statistik, tracking og analyse til website.

Meget kort - er på jagt efter et gratis og usynligt værktøj til statistik, tracking og analyse på en hjemmeside. Kører med google analytics så det foreslag gælds ikke - har prøvekørt med opentracker.net, som egentlig er rigtig godt men $169 er meget når der ingen fortjeneste er.

Forslag?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. august 2006 - 16:28 #1
Hvis du selv har adgang til webserver loggen og web serveren er en IIS, så kan du lave analyse med Microsoft Log Parser. Jeg har skrevet en artikel om hvordan du gør. Skriv hvis jeg skal finde linket til dig
Avatar billede hacked Nybegynder
05. august 2006 - 20:17 #2
http://www.statcounter.com/

du kan også bruge awstats såfremt du har adgang til webserveren.
Avatar billede hacked Nybegynder
05. august 2006 - 20:18 #3
Avatar billede hacked Nybegynder
05. august 2006 - 20:18 #4
Avatar billede unknown_someone Juniormester
05. august 2006 - 21:25 #5
bufferzone >> har adgang til begge men det skal kunne ses via nettet, altså en browser, og det kan man ikke umiddelbart med MS Log Parser hvis jeg har set korrekt.

malkor >> det minder mest af alt om en søgning på google - softngine.com koster tydeligvis penge. statcounter ser nogelunde ud, men har dog visse begrænsninger - heldigvis en høj begrænsning. awstat som vel er det samme som statcounter eller tager jeg fejl?
Avatar billede tander Nybegynder
06. august 2006 - 00:54 #6
http://www.google.com/analytics/

Rigtig god og gratis at bruge.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
07. august 2006 - 11:25 #7
tander >> som skrevet i spørgsmålet: "Kører med google analytics så det foreslag gælds ikke"
Avatar billede hacked Nybegynder
07. august 2006 - 14:39 #8
Awstats var et alternativ til bufferzone's Microsoft Log Parser. Det er ikke det samme som statcounter!
Avatar billede power_t Nybegynder
07. august 2006 - 14:40 #9
Hvad er der galt med Google Analytics, siden du ikke vil bruge dette?
Avatar billede hacked Nybegynder
07. august 2006 - 14:43 #10
Avatar billede unknown_someone Juniormester
09. august 2006 - 15:20 #11
power_t >> har ikke sagt at der er noget galt med Analytics - siger endda at jeg kører med det!

malker >> tak for de links, sjovt at jeg næsten kun stødte på statcounter da jeg søgte på awstat på google. Jeg kan se at programmet læser logfiler og ikke selv holder styr på data og det var faktisk håbet - eller rettere et krav.

jeg lader i hvert fald spørgsmålet står åbent lidt endnu.
Avatar billede power_t Nybegynder
09. august 2006 - 15:26 #12
Det lød ikke umiddelbart som om du ledte efter et logfilsanalyse program, men når det nu er, så vil jeg da nævne WebLog Expert:

http://www.weblogexpert.com/

Den findes i en "lite" version, som er gratis og ganske overskuelig og nem at anvende.
Avatar billede unknown_someone Juniormester
25. august 2006 - 12:18 #13
logfilanalyse vil jeg helst ikke bruge nej.

Jeg har lavet en midlertidig løsning selv i kode - dem der vil have point må gerne lægge et svar :-)