Avatar billede morpheus73 Nybegynder
14. maj 2001 - 00:10 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

ASP til FLASH

Hjælp, nu har jeg bøvlet med dette hele aftenen, kan sgu ikke få de lede tutorials til at virke. - Jeg har brug for een der  gider lave en lille flashside som henter variablerne for PMCOUNT og STRMESSBUDDIES i følgende .ASP script og viser dem i 5-10 sek og så looper tilbage og henter variablerne igen. pleaaaase...er der nogen der gider?

morpheus73
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
14. maj 2001 - 00:10 #1
ups glemte scriptet...her er det..

<%      \' Get Private Message count for display on Default.asp
if strDBType = \"access\" then
  strSqL = \"SELECT count(M_TO) as [pmcount] \"
else
  strSqL = \"SELECT count(M_TO) as pmcount \"
end if
  strSql = strSql & \" FROM \" & strMemberTablePrefix & \"MEMBERS , \" & strTablePrefix & \"PM \"
  strSql = strSql & \" WHERE \" & strMemberTablePrefix & \"MEMBERS.M_NAME = \'\" & strDBNTUserName & \"\'\"
  strSql = strSql & \" AND \" & strMemberTablePrefix & \"MEMBERS.MEMBER_ID = \" & strTablePrefix & \"PM.M_TO \"
  strSql = strSql & \" AND \" & strTablePrefix & \"PM.M_READ = 0 \"

  Set rsPM = my_Conn.Execute(strSql)
  pmcount = rsPM(\"pmcount\")

      \' Get Buddies online count
If trim(strDBNTUserName)=\"\" Then
    \' No user/password so ask user
    strMessBuddies = \"Login to View Online Buddies\"
Else \'### User Logged In So Get Buddies Who Are Online

set rsBuddiesOnline = server.CreateObject(\"ADODB.RecordSet\")
strSql = \"SELECT \" & strMemberTablePrefix & \"ONLINE.UserID,\" & strMemberTablePrefix & \"MEMBERS.MEMBER_ID\"
strSql = strSql & \" FROM \" & strMemberTablePrefix & \"ONLINE INNER JOIN (\" & strMemberTablePrefix & \"MEMBERS INNER JOIN \" & strMemberTablePrefix & \"BUDDYS ON \" & strMemberTablePrefix & \"MEMBERS.MEMBER_ID = \" & strMemberTablePrefix & \"BUDDYS.BUDBUDID) ON \" & strMemberTablePrefix & \"ONLINE.UserID = \" & strMemberTablePrefix & \"MEMBERS.M_NAME\"
strSql = strSql & \" WHERE \" & strMemberTablePrefix & \"BUDDYS.BUDMEMBERID=\" & getmemberID(strDBNTUserName)
rsBuddiesOnline.Open strSQL, my_Conn

dim intDisplayBudCount
intDisplayBudCount = 0
If rsBuddiesOnline.Eof OR rsBuddiesOnline.Bof Then
    strMessBuddies = \"No Buddies Online\"
Else

    do until rsBuddiesOnline.eof
    \' here we could read the Name in an array and display it in flash
    intDisplayBudCount = intDisplayBudCount + 1
    rsBuddiesOnline.movenext
    loop
    strMessBuddies = cstr(intDisplayBudCount) & \" Buddies online\"
End if
rsBuddiesOnline.close
set rsBuddiesOnline = Nothing
End if

\'response.write pmcount
\'response.write \"<br>\"
\'response.write strMessBuddies
%>
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
14. maj 2001 - 00:54 #2
Du laver en response.write der hedder <br>, det kan flash ikke læse.

Strengen skal se sådan her ud:
variabel1=dilddingo&variabel2=spidaldriggultsne&variabel=osvosv

I din ASP fil må der ikke være nogen form for html kode. Ingen <html>, <body> eller noget andet, det eneste der skal være når du laver view source, er denne streng.

Det er godt nok ikke det du spørger om, men jeg tænkte at du nok gerne ville have det at vide.
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
14. maj 2001 - 00:59 #3
Well - jeg har lidt svært ved at gennemskue de satans flash-variabler ... 300+ point til den der gider lave flash front-enden til mig!

mph73
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
14. maj 2001 - 01:56 #4
- pixelpaw, kunne du oversætte mit ASP til flash spiseligt ASP? - du får en ordentlig røvfuld points (O]

mph73
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
14. maj 2001 - 06:33 #5
k...så nu giver jeg ALLE mine point til den der redigerer asp-filen og laver en flash front-end til mig!

mph73
Avatar billede diktator Nybegynder
14. maj 2001 - 08:10 #6
Du har deaktiveret dit response.write ??

Lav det sådan...

MyOutput = \"Variable1\" & pmcount & \"&Variable2\" &  strMessBuddies
response.write  MyOutput

Så er det i øvrigt en god ide at URLEncode dit output,  så Flash kan aflæse alle special tegn i din tekst...

/D!ktator.dk
Avatar billede diktator Nybegynder
14. maj 2001 - 08:12 #7
Så kan du aflæse det i Flashen som;
\'Variable1\' og \'Variable2\'
Avatar billede diktator Nybegynder
14. maj 2001 - 08:16 #8
Her med Server.URLEncode;

MyOutput = \"Variable1\" & pmcount & \"&Variable2\" &  strMessBuddies
Response.Write Server.URLEncode(MyOutput)
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
14. maj 2001 - 09:53 #9
Kool - prøver jeg. Altså skal jeg nu bare lave en flashfil, hvor jeg i keyframe 1 skriver loadvariables (inc_flash_stats,\"0\") og i keyframe2 to dynamic text felter hvor jeg bare skriver variable1 og variable2? og så i keyframe 3 looper jeg hele svineriet?- well, hvis dette lykkes, ja så er der en ordentlig røvfuld points til dig!

mph73
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
14. maj 2001 - 09:57 #10
Du skal nok lige lave et loop i loopet, så du er sikker på at du har variablerne i frame2.

frame 1, loadVariables
frame 3, if variable1 = \"\" gotoframe 2
frame 4, output
Avatar billede diktator Nybegynder
14. maj 2001 - 10:07 #11
Jeg vil nok sætte en ekstra variable på som jeg vil bruge til et load tjeck;

MyOutput = \"Variable1\" & pmcount & \"&Variable2\" &  strMessBuddies & \"&Tjeck =ok\"
Response.Write Server.URLEncode(MyOutput)

Så kører jeg et loop på min LoadVariables hvor jeg tjekker om \'Tjeck\' er lig med \"ok\".
Hvis den er ok, går jeg ud af mit loop, til mine tekstfelter med de 2 variable, og samtidig sætter jeg \'Tjeck\' til at være tom.

1) LoadVariables (inc_flash_stats,\"0\")
2) (tom)
5) If Tjeck == \"ok\" goto 10 Else Goto 2 and Play
10) Tjeck =\"\" (her vises tekstfelterne Variable1 og Variable 2
20) Goto 1 and Play

Tilsidst kører jeg en timer på 5-10 sekunder, hvorefter jeg går til Loadvariables loopet igen og henter nye tekster...

Kan du følge mig ??
Avatar billede diktator Nybegynder
14. maj 2001 - 10:11 #12
pixelpaw  -> Din måde er god nok, men den virker kun én gang, da Variable1 ikke vil være tom efter første loading. Derfor bruger jeg en \'Tjeck\' variable, som jeg sætter til at være tom efter jeg har loadet det hele ind, og går tilbage til mit loop.

/D!ktator
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
14. maj 2001 - 10:21 #13
den virker da fint hvis du i frame 1, inden du henter lave loadVariables, laver en
variable1 = \"\"
Avatar billede diktator Nybegynder
14. maj 2001 - 10:28 #14
Ja, men så vil hans tekstfelt \'Variable1\' være tom så længe du loader de nye variable ....
Avatar billede pixelpaw Nybegynder
14. maj 2001 - 10:31 #15
det med et check er fint nok, men du kan ligeså godt putte det på i frame 1
Avatar billede diktator Nybegynder
14. maj 2001 - 10:34 #16
Det har ingen betydning hvor det ligger, bare det ligger uden for loopet ;-)
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
14. maj 2001 - 17:53 #17
hmmm...nu har jeg prøvet det herhjemme - jeg må stadig gøre et eller andet forkert...er der en af jer der hurtigt lige kan lave en ZIP med ASP filen og Flash filen og sende til mig på morpheus73@hotmail.com? - husk der er mange point på spil ;o)

morpheus73
Avatar billede diktator Nybegynder
14. maj 2001 - 19:54 #18
Det er ikke bare lige sådan at lave en hurtig ASP fil, da der samtidig skal lave database der knyttes til outputtet.

Men du er velkommen til at sende dine egne filer, så jeg kan prøve at rette dem til. admin@diktator.dk
Har du prøvet om du overhovedet kan få et output på din ASP fil ?? altså åbne den uden flash applikationen, bare for at se om den er i orden.
Avatar billede morpheus73 Nybegynder
14. maj 2001 - 21:41 #19
well - det er en større omgang - det drejer sig om Snitz forum og nogle dertilhørende MODS...men det kunne vel godt lade sig gøre...er hos kæresten idag, så jeg prøver at sende hele balladen til dig imorgen.

- og hvis du kan få online buddy variablerne til at aktive en linie a la newpm.asp?userID+respond+blabla ved et klik på persoen i messengeren, kan det sgu være at jeg også sender dig en kasse chokolade ;)

mph73

Avatar billede diktator Nybegynder
15. maj 2001 - 08:03 #20
Jeg vil prøve mit bedste ;-) - send du bare filerne...

/D!ktator
Avatar billede diktator Nybegynder
16. maj 2001 - 20:20 #21
mph73 ??

Har du tjekket om dit ASP script virker, og om det giver det rigtige output ??

<-- cut -->
    do until rsBuddiesOnline.eof
    \' here we could read the Name in an array and display it in flash
    intDisplayBudCount = intDisplayBudCount + 1
    rsBuddiesOnline.movenext
    loop
    strMessBuddies = \"Online=\" & cstr(intDisplayBudCount) & \" Buddies online\"
End if
rsBuddiesOnline.close
set rsBuddiesOnline = Nothing
End if
response.write Server.URLEncode(strMessBuddies)
%>

Det skulle gerne give output;
Online= x Buddies online

Så loader du bare for \'Online\' i din Flash