Avatar billede windswept Nybegynder
13. maj 2001 - 21:27 Der er 3 kommentarer

Slet post fra DB

Jeg skal have lavet det sådan at jeg kan slette en post ved at klikke på den.
Adressen på siden det skal virke på er:
Bemærk: Der skal IKKE komme en ny side frem!

http://home.domaindlx.com/biograf/database/xxx.asp

Koden til siden er på adr:
http://home.domaindlx.com/biograf/database/xxx.txt
Avatar billede okay Nybegynder
13. maj 2001 - 21:38 #1
lytter med :o)
Avatar billede madd Nybegynder
13. maj 2001 - 21:42 #2
<% @LANGUAGE = VBScript %>
<%
Option Explicit
Response.Expires = 0

Dim objConn, objRS, strQ, DSNName, strID
Dim strConnection

Set objConn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Set objRS = Server.CreateObject(\"ADODB.Recordset\")

DSNName = \"DRIVER=Microsoft Access Driver (*.mdb);DBQ=\"
DSNName = DSNName & Server.MapPath(\"xxx.mdb\")
ObjConn.Open DSNName

Set objRS.ActiveConnection = objConn

If Request(\"slet\") = \"yes\" Then
strQ = \"DELETE * FROM TblPerOpl WHERE id = \" & Request(\"id\")
objRS.Open strQ
Response.Redirect(\"xxx.asp\")
End If

strQ = \"SELECT TblPerOpl.Id, TblPerOpl.Navn,\"
StrQ = strQ & \"TblPerOpl.Adresse, TblPerOpl.PostnrBy, \"
StrQ = strQ & \"TblPerOpl.Telefonnummer, \"
StrQ = strQ & \"TblPerOpl.Fodselsdag, TblPerOpl.Interesser, \"
StrQ = strQ & \"TblPerOpl.Onske, TblPerOpl.Personbeskrivelse, \"
StrQ = strQ & \"TblPerOpl.Emailadresse \"
StrQ = strQ & \"FROM TblPerOpl \"
objRS.Open strQ

%>
<HTML>
<META NAME=\"ROBOTS\" CONTENT=\"NOARCHIVE\">
<head><title>xxx</title></head>
<BODY>

<hr>
<p align=\"center\" style=\"line-height: 100%; margin-top: 4; margin-bottom: 4\"><a href=\"xxxx.asp\" target=\"hovedramme\">Tilmelding</a></p>
<hr>

<p><b><font size=\"5\"> xxx:</font>
</b></p>

<center>
<table border=\"1\" width=\"50%\">
</center>

<%

While Not objRS.EOF
Response.Write \"<tr><td><b>Navn</b></tr></td>\" & \"<td>\" & objRS(\"Navn\") & \"</td>\"
Response.Write \"<tr><td><b>Adresse</b></tr></td>\" & \"<td>\" & objRS(\"Adresse\") & \"</td>\"
Response.Write \"<tr><td><b>Postnr og by</b></tr></td>\" & \"<td>\" & objRS(\"PostnrBy\") & \"</td>\"
Response.Write \"<tr><td><b>Telefonnummer</b></tr></td>\" & \"<td>\" & objRS(\"Telefonnummer\") & \"</td>\"
Response.Write \"<tr><td><b>Fødselsdag</b></tr></td>\" & \"<td>\" & objRS(\"Fodselsdag\") & \"</td>\"
Response.Write \"<tr><td><b>Interesser</b></tr></td>\" & \"<td>\" & objRS(\"Interesser\") & \"</td>\"
Response.Write \"<tr><td><b>Ønske</b></tr></td>\" & \"<td>\" & objRS(\"Onske\") & \"</td>\"
Response.Write \"<tr><td><b>Personbeskrivelse</b></tr></td>\" & \"<td>\" & objRS(\"Personbeskrivelse\") & \"</td>\"
Response.Write \"<tr><td><b>Emailadresse</b></tr></td>\" & \"<td>\" & objRS(\"Emailadresse\") & \"</td>\"
Response.Write \"<tr><td><b>Muligheder</b></tr></td>\" & \"<td><a href=\'xxx.asp?slet=yes?id=\" & rs(\"id\") & \"\'>Slet denne record</a></td>\"
Response.Write \"<tr><td colspan=2 bgcolor=#C0C0C0><br></td>\"

    objRS.MoveNext
Wend

objRS.close
objConn.close
Set objRS = Nothing
Set objConn = Nothing
%>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede windswept Nybegynder
14. maj 2001 - 18:09 #3
Det fungerer ikke. Der kommer godt nok ingen fejlmeddelse frem, og siden opdatere også, men der slettes bare ikke noget i db.