Avatar billede websphere Nybegynder
03. august 2006 - 09:22 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET 2 - SQLServer fejl

Hej, Jeg får følgende fejl når jeg kører min side:

An error has occurred while establishing a connection to the server. When connecting to SQL Server 2005, this failure may be caused by the fact that under the default settings SQL Server does not allow remote connections. (provider: Named Pipes Provider, error: 40 - Could not open a connection to SQL Server)

Jeg er ikke sikker på at min connectionstring i min web.config er som den skal være, hvad mener i?

<add name="ideaVIQ" connectionString="Data Source=212.97.132.231;Initial Catalog=XXXXXX_db;User ID=XXXXX;Password=XXXX"
providerName="System.Data.SqlClient" />

Siden er hosted hos surftown, jeg har sat mit lokale system op til at bruge databasen hos surftown hvilket virker uden problemer...

Nogen ideer til hvad der kan være galt?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. august 2006 - 09:26 #1
Det kan være at der skal bruges en anden IP når du ligger tingene op på serveren.
Avatar billede websphere Nybegynder
03. august 2006 - 09:32 #2
Altå en lokal ip? det virker jo godt nok når jeg kører det udefra?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. august 2006 - 09:45 #3
ja det kan godt være at du skal benytte en anden IP inden fra eller at de ikke har givet adgang for dig i deres firewall.
Det er det mest sandsynlige.
Når connectionstring virker for dig andet steds fra
Avatar billede websphere Nybegynder
03. august 2006 - 11:07 #4
Meget underligt...

Jeg tilføjede deres webservers webadresse i listen over eksterne ipadresser der skulle have adgang... og om det ikke pludselig virker...

Så det var nok noget firewall - jeg har skrevet til dem for at få en intern adresse.

Tak for hjælpen, smider du lige et svar...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. august 2006 - 11:32 #5
svar :)
Avatar billede websphere Nybegynder
03. august 2006 - 11:52 #6
Forresten burde dette ikke virke:

INSERT INTO Project(orgID, groupID, userID, projectName, projectDescription, projectIsActive, industryID, subIndustry, projectCompanyName, projectPublic) VALUES (@org, @group , @userID, @projectName, @projectDesc, 1, @industryID, @subindustryID, @companyName, @projectPublic);
SELECT @projID = @@IDENTITY
Avatar billede websphere Nybegynder
03. august 2006 - 11:55 #7
Det er specielt den sidste linje, den vil ikke hente id'et?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. august 2006 - 11:57 #8
prøv evt med
SET @projID = @@IDENTITY

ELLER

SELECT @projID = SCOPE_IDENTITY()
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. august 2006 - 11:58 #9
Det kræver du at du autogenerer id på tabellen.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. august 2006 - 11:58 #10
altså at der er en identity column med et seed på
Avatar billede websphere Nybegynder
03. august 2006 - 12:06 #11
Det er der også.. Jeg bruger det i en insert command i en sqldataSource - her har jeg sat parameteren projID til en output variabel...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. august 2006 - 12:30 #12
hvad sker der hvis du kører sql sætningen på selve sql serveren ?
Avatar billede websphere Nybegynder
03. august 2006 - 12:38 #13
Nedenstående virker som det skal ?:( retunerer id'et...

så det må være den context jeg bruger det i...

INSERT INTO Project
(orgID, groupID, userID, projectName, projectDescription, projectIsActive, industryID, subIndustry, projectCompanyName, projectPublic)
VALUES    (2,1,'40333fbc-b9b8-4bfe-b148-acf8a6a9c5dd','test','testtest', 1,4,5,'test5',3);
  SELECT    SCOPE_IDENTITY()
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. august 2006 - 12:54 #14
hvordan ser koden ud til din sqldatasource
Avatar billede websphere Nybegynder
11. august 2006 - 10:57 #15
Hmm nu gjorde jeg det på en anden måde...

jeg lavede en klasse der kunne afvikle det istedet for at bruge de grafiske redskaber.

Men hvis du smider et svar skal du have point for din tid...