Avatar billede xxmichelxx Nybegynder
02. august 2006 - 20:12 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan indsætter jeg disse sider?

Hejsa.

Jeg er igang med at lave en hjemmeside udfra et template jeg har downloadet, men er nået til et stop nu.
Jeg har et problem, og det er jeg ikke kan finde ud af at indsætte flere sider.

Jeg har uploadet hele templatet incl de sider jeg vil have indsat her:

LINKKK

Siden er lavet i macromedia flash 8 pro.

Well, hvis i prøver at åbne selve hjemmesiden, altså den fil der hedder "8608.html", så kan i inde i denne gå ind under "Katalog".
Hvis i kigger der er der bliver af nogle tæpper, og ved siden af noget tekst. Kigger man så i bunden kan man se der står "Next page" "Prev. Page", sidetal osv.
Jeg vil så have forbindet nogle flere sider til disse. Sådan så folk f.eks. kan trykke på "side 2", også kommer der nogle andre billeder frem, med noget andet tekst.
I den fil i henter kan i se der er en mappe der hedder "filer", inde i denne mappe har jeg lagt de sidder jeg vil have ind i siden.
Rækkefølge betyder ikke noget bare det virker, og jeg kan smide noget tekst ind, på samme måde som det fungere med den første side der allerede er inde nu. Hvor man (når man har åbnet .fla filen), bare skal gå ind i libery og åbne fil: "Side 3 katalog", og derefter kan rediger teksten.

Der gives 200 point for den der hjælper, plus en masse tak.

På forhånd tusinde tak.

Jeg kan iøvrigt kontaktes på msn for spørgsmål: michelmoore@gmail.com
Avatar billede xxmichelxx Nybegynder
02. august 2006 - 20:15 #1
Avatar billede xxmichelxx Nybegynder
05. august 2006 - 01:30 #2
Der må da være en eller anden der kan hjælpe ? :(
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2006 - 18:29 #3
Hej michel, jeg kan godt hjælpe dig, det er også noget værre noget med de templates en gang imellem, de er ikke altid så nemme at ændre i og det er jo nok med vilje :D

Ude i dit library er der et movieclip der hedder pages, her kan du indsætte frames med flere sider, så skal du bare linke til disse. Finder jeg lige ud af hvordan du gør...
Avatar billede Slettet bruger
06. august 2006 - 18:36 #4
Det der øndre sig i knappernes actionscript er det første num=3 i det her tilfælde, num=1 er fx. menupunkt 1 num=2 menupunkt 2 osv.

onClipEvent(load) {
    num=3;
}

on(rollOver) {
    if(_root.link<>num) {
        this.gotoAndPlay("s1");
    }

on(rollOut, releaseOutside) {
    if(_root.link<>num) {
        this.gotoAndPlay(_totalframes - _currentframe);
    }

on(release) {
    if(_root.link<>num and _root.animation==1) {
        _root.animation=0;
        _root.link_prev=_root.link;
        _parent["item" + _root.link].gotoAndPlay("s2");
        _root.link=num;
        _root.main.play();

        _root.main.control["icon" + _root.icon_num].gotoAndPlay("s2");
        _root.icon_num=777;
    }
Avatar billede xxmichelxx Nybegynder
06. august 2006 - 19:08 #5
Forstår ikke helt hvad det er jeg skal gøre. Kan du evt. hjælpe med at lave det ? :)
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2006 - 20:10 #6
http://www.yousendit.com/transfer.php?action=download&ufid=2870EE5D425B8970

Jeg har ændret lidt i din fil så det virker, hvad siger du til denne...
Avatar billede xxmichelxx Nybegynder
07. august 2006 - 21:03 #7
Det ser kanon ud. Lige som jeg vil have det.

Jeg har blot et par spørgsmål, inden jeg smider dine points afsted:

Spg 1:
Side 1, der er billedet længere nede, end de andre sider. Er det muligt at tage de andre sider ned til samme niveu ?

Spg 2:
Man kan trykke Next, og Previus. Er det muligt at lave den så tallene 1-2-3-4osv. virker ? Sådan så man bare kan trykke på tallene.

Også lige lidt ekstra arbejde, i know, men så slipper jeg for at oprette et nyt topic, med disse 2 spørgsmål, som jeg ser som enkle spørgsmål :)

Spg 1:
Gider du ændre "Prev" til "Forrige", og "next" til "Næste" ? :)

Spg 2:
Pt. der står der neders på siden "YouCompanyname (c) 2005". Kan du lave den om til:
"Copyright by Michel Moore - www.moores.dk - (c) Copyright 2006-2007 - All rights reserved."

Ved godt jeg lyder lidt kritisk, men det er overhovedet ikke meningen. Jeg er mere end tilfreds, med det kæmpe arbejde du har lavet for mig, siden var slet ikke blevet til noget uden dig, men nu kan jeg lige så godt tage det hele på en gang :)
Tusind tak.

Mvh
Michel
Avatar billede xxmichelxx Nybegynder
07. august 2006 - 21:04 #8
Sorry, en ting jeg lige glemte:

I menuen ved siden af navnet på den enkelte ting er der sådan 2stk. ">>", er det muligt helt at fjerne dem, da de sidder lidt mærkeligt, grundet jeg har skiftet navnene i menuen jo.
Avatar billede xxmichelxx Nybegynder
07. august 2006 - 21:34 #9
Og aller sidste ting.

Inde under "Kontakt" der er der den der kontakt formular.
Er det muligt og ændre knappen "Clear" til "Ryd felter"
Og når man trykker på knappen "Send", skal den jo helst sende mig en mail med beskeden. Jeg ved ikke helt hvordan jeg koder den til at den skal sende mig mail, hvis det er noget du kan finde ud af, ville jeg blive meget glad.
Jeg tror der ligger en del arbejde i det sidste spørgsmål, så hvis du kan hjælpe med dette, opretter jeg lige et topic, så du kan få 200point for dette også :)
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2006 - 22:01 #10
spg 1. jeg har rykket dem længere ned.
spg 2. det kan lade sig gøre, men det tager for lang tid
spg 3. de er ændret
spg 4. det er for meget at skrive, desuden kan du selv ændre det nemt, du skal bare dobbeltklikke på det store hvide felt når filen er åbnet og trykke enter så kører den scenen og så kan du se og ændre teksten nederst. Du kan evt. også finde den ovre i dit library og ændre den.

spg 5. jeg har fjernet de >> i menuen
spg 6. denne kan jeg ikke hjælpe dig med
Avatar billede xxmichelxx Nybegynder
07. august 2006 - 23:00 #11
Tusind tak for hjælpen. Jeg har dog stadigvæk de der ">>", er det noget du kan hjælpe med ? :)