Avatar billede kulip Nybegynder
02. august 2006 - 17:25 Der er 8 kommentarer

Hjælp med if og else.

Hejsa, jeg kan ikke forstå hvorfor den ikke gider, tjekke det her ? :)

<?
$mig = $_SESSION[s_navn];
$klanres = mysql_query("SELECT * FROM login4 WHERE brugernavn = '$mig'");
$r4 = mysql_fetch_array($klanres);
$klan = $r4[klan];
if ($klan == 1)
{
echo "nej";
}
else
{
echo "$klan"." <a href=klaner.php?id=$klanid>(Se klan)</a>";
} ?>
Avatar billede well_r Nybegynder
02. august 2006 - 17:42 #1
du kan altid starte med at se hva der sker hvis du f.eks smider en "or die (mysql_error())" ind i den SQL forespørgsel..
Avatar billede kulip Nybegynder
02. august 2006 - 17:46 #2
Det sker der ingen ting ved.
Avatar billede well_r Nybegynder
02. august 2006 - 17:53 #3
prøv at udskrive $klan's værdi
altså..
lav en echo $klan og se hva den siger..
Avatar billede kulip Nybegynder
02. august 2006 - 18:03 #4
så udskriver den klanens navn.,
Avatar billede phillips Nybegynder
02. august 2006 - 19:46 #5
Skal der i første linie ikke stå:

$mig = $_SESSION['s_navn'];

?
Avatar billede phillips Nybegynder
02. august 2006 - 19:49 #6
Kiggede lige hele koden igennem .. Du mangler generelt en del apostroffer?

$mig = $_SESSION['s_navn'];
$klanres = mysql_query("SELECT * FROM login4 WHERE brugernavn = '$mig'");
$r4 = mysql_fetch_array($klanres);
$klan = $r4['klan'];

if ( $klan == 1) :
echo 'Nej';
else :
echo $klan . '<a href="klaner.php?id=' . $klanid . '">(Se klan)</a>';
endif;
Avatar billede kimg Nybegynder
02. august 2006 - 20:04 #7
Du kulip, hvor mange spørgsmål har du i gang, du burde da i det mindste vende tilbage på nogle af de andre spørgsmål, før du opretter nye

Kim
Avatar billede kimg Nybegynder
02. august 2006 - 20:07 #8
Det er jo næsten samme spørgsmål http://www.eksperten.dk/spm/723558