Avatar billede fizher Nybegynder
02. august 2006 - 14:53 Der er 5 kommentarer

opløsning på en bærbar.

Hej..

har det problem at min bærbar ikke vil justere skærmen hvis man sætter opløsning op, men gøre bare skrivebordet større end skærmen og så kan man bruge musen til at flytte rundt på skrivet bordet...

har en Acer Aspire 3000 og den ifølge den selv gå fra en opløsning som hedder 800x600 til 2048x1536

med stiller man den på den højeste opløsning, så fylder skrivet bordet bare ud over skærmens størrelser og så skal man bruge musen til at komme rundt med, vildt belastende. !

nogen som har nogle ideer ???

Hilsen Fizher
Avatar billede peet49 Nybegynder
02. august 2006 - 15:03 #1
Standard opløsning er 1024x768
Avatar billede fizher Nybegynder
02. august 2006 - 15:15 #2
Ja men nu ønsker jeg ikke at kører i standard opløsning, men en del højere. uden at skrivebordet bliver større end skræmen...
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. august 2006 - 15:53 #3
Det kan du ikke, for der er ikke flere end 1024*768 pixels, så hvis du vil køre med en størrere opløsning skal der laves noget fusk og det er blandt andet at forstørre billedet så man skal bruge musen til at komme rundt med.

Hvis du vil have størrere opløsning uden at bruge musen skal du have en anden maskine,
Avatar billede fizher Nybegynder
02. august 2006 - 20:31 #4
hmmm jamen det hænger ikke sammen med at den godt kan køre 1280x800 og sagtens kan køre dette, dog er dette den største opløsning den kan køre...  ? =)
Avatar billede james_t_dk Juniormester
02. august 2006 - 21:32 #5
Fra Acers hjemmeside (din maskinen fåes med nedenstående display konfigurationer):

Display
15.0" XGA TFT LCD with 1024 x 768 pixel resolution, or
15.4" WXGA TFT LCD with 1280 x 800 pixel resolution supporting simultaneous multi-window viewing via Acer GridVista, or
15.4" WXGA Acer CrystalBrite TFT LCD with 1280 x 800 pixel resolution supporting simultaneous multi-window viewing via Acer GridVista

At grafikkkortet tillader højere opløsninger og scrolling på den "størrere" skærm, er bare dit held. Det er ikke alle maskiner der tillader det.

En LCD skærm der kan vise: 2048x1536 er 21" stor og så er den vist ikke bærbar mere!!!