Avatar billede pswin Nybegynder
13. maj 2001 - 19:31 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Echochar ??

Er der en måde man kan bruge echochar funktionen i en java dos applikation. Eller en metode der gør det samme (viser de tegn man skriver fra tastaturet som fx \'*\' på skærmen??
Avatar billede logical Nybegynder
14. maj 2001 - 07:29 #1
Det kan ikke lade sig gøre, da man først får input fra en native io, som har vist tegnet på skærmen.

Avatar billede pswin Nybegynder
14. maj 2001 - 12:28 #2
Det forstår jeg ikke hvad du mener med. Vil det sige at man i Java ikke kan \"skjule\" tekst der vises på skærmen. Det kan man da i alle mulige andre sprog....
Avatar billede logical Nybegynder
14. maj 2001 - 13:08 #3
I Java har man en InputStream, som repræsenterer standard-in (dvs. tastaturet), som hedder System.in (modsat System.out).
Koblingen mellem hardware, OS, og javas System.in bliver udviklet af dem, der leverer javafortolkeren til den gængse platform.
Sun har udviklet et jdk, hvor de har skrevet en InputStream.

Den har følgende begrænsninger:
Den vil altid vise echochar
Bogstaver er først tilgængelig efter et linieskift

I andre sprog anvender man diverse system libraries, som snakker direkte med hardwaren, og det er derfor muligt der. Det er pt ikke muligt på javaplatformen, ligegyldig hvad man prøver.

P.S. Jeg har lige afprøvet om jeg kunne omgåes måden det fungerer på, men desværre
Avatar billede pswin Nybegynder
16. maj 2001 - 20:28 #4
Jeg synes det lyder mærkeligt man ikke kan maske en indtastning i DOS, men det ved du nok bedre end jeg :-) Så her er pointene