Avatar billede dotdonk Nybegynder
02. august 2006 - 10:15 Der er 1 kommentar

SQL query problem?

Hej med jer...

Jeg sidder med følgende problem stilling som jeg håber en har en løsning på.

Det lyder som følgende :-)

Jeg har 2 tabeller. Den 1 tabel er en bruger tabel, hvor i der brugerens statuser er angivet som Booelan værdier. Den 2 tabel er så den tabel der indeholder de forskelige statuser.

Jeg skal på en eller anden måde, JOIN de 2 tabeller således at det kun er de brugers statuser der bliver vist som er sat til TRUE.

Tabellerne:

tblBruger:

ID    Navn    Status1    Status2    Status3
1    techie  true      false      true

tblStatus:

ID  Status
1    Status1
2    Status2
3    Status3

SQL:

SELECT * FROM tblStatus WHERE Status = (SELECT * FROM tblBruger WHERE Status1 = True OR Status2 = True)

Eller et eller andet i den stil.

Håber at høre fra nogen der ude.

/dotdonk
Avatar billede janus007 Nybegynder
02. august 2006 - 13:16 #1
Hej dotdonk

Du bryder allerede 1.normalform ved det tabeldesign. Jeg vil råde dig til at lave et ordentligt design som ihvertfald min. overholder 1. og 2. normalform. På den måde vil dine udtræk blive langt lettere, dels at forstå men også at vedligeholde.

Læs mere her: http://support.microsoft.com/kb/283878/ tjek 'Normalizing an Example Table' det minder meget om dit eget "forkerte" :-)

Efter din normalisering er jeg overbevist om du ikke behøver hjælp til det udtræk som du spørger efter hjælp til *S*

Hygge