Teksture i Java3D
Jeg er begyndt at nusse lidt rundt med Java3D og gør små fremskridt hele tiden. Jeg sidder nu med en lille pyramide som er lavet med et TriangleFanArray.Jeg kunne godt tænke mig at ligge en tekstur henover den (ikke mindst for at gøre den lettere at se (den er jo helt hvid nu)), men på trods af meget søgen rundt har jeg ikke kunnet finde ud af hvordan det gøres.
Koden er nedenfor. Håber at nogen kan hjælpe:
private BranchGroup createPyramide(){
BranchGroup root = new BranchGroup();
TriangleFanArray tfa;
int s = 4;
int v = s + 1;
Point3f coords[] = new Point3f[v+1];
int stripCounts[] = {v+1};
coords[0] = new Point3f(0.0f, 0.0f, 0.5f);
coords[1] = new Point3f(-0.5f, -0.5f, 0.0f);
coords[2] = new Point3f(0.5f, -0.5f, 0.0f);
coords[3] = new Point3f(0.5f, 0.5f, 0.0f);
coords[4] = new Point3f(-0.5f, 0.5f, 0.0f);
coords[5] = coords[1];
tfa = new TriangleFanArray(6, TriangleFanArray.COORDINATES, stripCounts);
tfa.setCoordinates(0, coords);
root.addChild(new Shape3D(tfa));
return root;
}
På forhånd tak,
Lauge