Avatar billede bagnavnet Nybegynder
01. august 2006 - 12:18 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

problem med html filer

Hej se tråden http://www.eksperten.dk/spm/723000

Jeg har problemer med at få firefox og safari til at læse html tags. Den viser hele koden i stedet.

Er ret sikker på at det er en styresystems-opsætnings-ting hvor den evt. konverterer html til ren tekst.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 12:27 #1
er du sikker på at du gemmer rigtigt ?
open notepad
copy paste denne kode
<html>
<head>
<title>
Test</<title>
</head>
<body>
<h1>JMin side</h1>
<p>Tekst</p>
</body>
</html>

nu filer --> gem som -> filnavn minside.html og husk at ændre filtyper til "alle Filer"
Avatar billede bagnavnet Nybegynder
01. august 2006 - 12:32 #2
i textedit på mac, vælger jeg gem som -> minside.html og vælger html som fil format, så den burde være i vinkel.
Har også forsøgt mig med i word til mac at vælge at oprette en html side fra starten af og gemme den - samme resultat.
Avatar billede bagnavnet Nybegynder
01. august 2006 - 12:33 #3
Når jeg forsøger at åbne min fil: minside.html så åbnes den i browseren, men viser som sagt alt koden
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 12:35 #4
<title>Test</title> isted for <title>
Test</<title>
Avatar billede bagnavnet Nybegynder
01. august 2006 - 12:36 #5
ja den er rettet - samme probl.
Avatar billede Slettet bruger
01. august 2006 - 12:42 #6
weird !! sorry kender ingen løsning men prøver lige en google søgning :)
Avatar billede bagnavnet Nybegynder
01. august 2006 - 12:49 #7
jeg har lige forsøgt at hente en html fil fra min hjemmeside og lægge åbne den lokalt fra min mac. Det virker, så det er tilsynelandende måden jeg gemmer filen på, men det er sgu lidt spøjst for gemmer den som html doc
Avatar billede bagnavnet Nybegynder
01. august 2006 - 12:50 #8
men hvis jeg åbner den i textedit så læser den html tags og jeg ser derfor ikke koden.
Avatar billede macintosse Nybegynder
01. august 2006 - 13:11 #10
du skal gemme som tekst ikke som html, ret så navnet til html.

Hvis du gemmer som html laves der rod i koderne

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
  <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
  <meta http-equiv="Content-Style-Type" content="text/css">
  <title></title>
  <meta name="Generator" content="Cocoa HTML Writer">
  <meta name="CocoaVersion" content="824.41">
  <style type="text/css">
    p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; font: 12.0px Helvetica}
  </style>

</head>
<body>
<p class="p1">&lt;html&gt;</p>
<p class="p1">&lt;head&gt;</p>
<p class="p1">&lt;title&gt;</p>
<p class="p1">Test&lt;/&lt;title&gt;</p>
<p class="p1">&lt;/head&gt;</p>
<p class="p1">&lt;body&gt;</p>
<p class="p1">&lt;h1&gt;JMin side&lt;/h1&gt;</p>

<p class="p1">&lt;p&gt;Tekst&lt;/p&gt;</p>
<p class="p1">&lt;/body&gt;</p>
<p class="p1">&lt;/html&gt;</p>
</body>
</html>
Avatar billede macintosse Nybegynder
01. august 2006 - 13:12 #11
du kan ikke bruge html koder i textedit hvis du gemmer som html, kum som txt
Avatar billede bagnavnet Nybegynder
01. august 2006 - 13:22 #12
smukt. Det funker - hentede en html editor fra linket og nu virker det begge veje.  kast et svar. tak for hjælpen folks
Avatar billede mclemens Nybegynder
01. august 2006 - 13:35 #13
Ok :o)
Avatar billede mclemens Nybegynder
01. august 2006 - 14:02 #14
Tak for point :o)