Avatar billede morten_hygum Novice
01. august 2006 - 08:59 Der er 2 kommentarer

Database i tabel

Jeg sidder og skal udskrive en tabelfra databasen i et table på en .asp side.
Jeg kan godt få den til at vise indholdet i hele tabellen, men når jeg vil indsætte det i mit table kniber det med formuleringen af det for at få den til at gå til næste row, da jeg ikke gider sidde og lave et row for hverenkelt element i databasen.
Hvordan får jeg den til at springe til næste row?

Dette er hvad jeg har nu:
<table ...>
  <tr>
    <td width="207">Ønske</td>
    <td width="381">Info</td>
  </tr>
  <tr>
    <td width="207"><%SQL = "SELECT * FROM seddel"
                    Set RS = Conn.Execute(SQL)
                    Response.Write rs ("ønsker") %>&nbsp;</td>
    <td width="381"><%Response.Write rs ("diverse") %>&nbsp;</td>
  </tr>
    </table>

På forhånd tak
Morten
Avatar billede morhan Novice
01. august 2006 - 09:41 #1
<%
SQL = "SELECT * FROM seddel"
Set RS = Conn.Execute(SQL)
%>

<table ...>
  <tr>
    <td width="207">Ønske</td>
    <td width="381">Info</td>
  </tr>
  <% Do While Not rs.EOF %>
  <tr>
    <td width="207"><%Response.Write rs ("ønsker") %>&nbsp;</td>
    <td width="381"><%Response.Write rs ("diverse") %>&nbsp;</td>
  </tr>
  <%
  rs.MoveNext
  Loop
  %>
</table>
Avatar billede morten_hygum Novice
04. august 2006 - 23:31 #2
Tak for hjælpen. Det virkede som det skulle.
Skal jeg så give point eller hvordan?