31. juli 2006 - 18:23 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

"Juster til bedste ydelse" som VBS scriptfil

I [Kontrolpanel][System][Advanceret][Ydeevne] vil jeg gerne have valgt "Juster til bedste ydelse" - men gennemført som en *.VBS fil... lige til at skyde af...

Det skal ikke være som en *.REG fil da denne en del login's ikke må pille i RegBasen på en måde; men gerne via en *.VBS ...

Jeg har indtryk af at der ændres en hel i RegBasen når der pilles her...

Lige så smart som det endte med her -> http://www.eksperten.dk/spm/722341
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. juli 2006 - 18:35 #1
InCTRL holder øje med filsystemet og registreringsdatabasen, og kan fortælle dig hvad der er sket af ændringer.

Hent InCTRL her: http://www.devhood.com/Tools/tool_details.aspx?tool_id=432

Download, pak ud, installer (hvis nødvendigt), og følg instruktionerne

- I InCTRL vælger du et program der skal "holdes øje med" (det er lige meget hvilket program du vælger).. Her plejer jeg at bruge Notepad.

- Start logføringen, og Notepad skulle dukke op.

- Lav ændringerne manuelt (vælg "Juster til bedste ydelse" og vælg OK osv)

- Når det er gjort, luk Notepad

- En afsluttende logføring aktiveres

- Når logføringen er færdig, kan du se hvad der er sket i filsystemet og registreringsdatabasen, fra InCTRL startede Notepad, og til Notepad blev afsluttet
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. juli 2006 - 18:40 #2
InCTRL op til (og med) version 4, kunne holde øje med filsys og regdb, løbende/ved runtime.. Men de virker vist kun med Windows 9x..

InCTRL 5, som virker med Windows XP, kan ikke gøre det løbende/ved runtime.. den skal derfor lave en log/et billede af filsys + regdb, køre programmet, og til slut lavc en ny(t) log/billede, som den kan sammenligne med..
31. juli 2006 - 23:03 #3
... det bliver først i løbet af ugen...
(Er sansynligvis mere omfattende end jeg havde regnet med...)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. august 2006 - 15:21 #4
Forvent intet, og du bliver aldrig skuffet.. :-)

Hmm.. På http://www.devhood.com/Tools/tool_details.aspx?tool_id=432 står der:

"Nice utility, for the obvious reasons. Now we just need one that tracks the registry changes that windows settings make!"

Jeg håber ikke at det er sandt.. for så betyder det, at programmet ikke kan bruges i dette tilfælde..

Men test det alligvel.
01. august 2006 - 15:51 #5
... har på fornemelse at der Reloades en anden flok *.DLL filer samt en del andre ting i en retning ...
Hmmm...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
01. august 2006 - 16:00 #6
Ang [... har på fornemelse at der Reloades en anden flok *.DLL filer samt en del andre ting i en retning ...]:

Qué? :-)

Du mener at InCTRL 5 ikke kan "se" ændringerne", fordi det er DLL filer der udfører arbejdet?

Hvis ændringerne sker i databasen (eller filbaseret), skulle der være InCTRL 5 have en chance for at fange det..
04. august 2006 - 20:55 #7
Jeg har nu 'leget' med [InCTRL 5] - Joooo - det ka' pænt aflevere en pæn håndfuld info om RegBasen's ændringer etc....

Values changed: 66 - bare mht
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Appearance\New Schemes\Current Settings SaveAll
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Colors
HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Desktop
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Advanced

Skal nu 'bare' oversættes til VBS linier - PUHA...
04. august 2006 - 20:56 #8
... [InCTRL 5] ka' så også bruges i anden forbindelse ...
04. august 2006 - 20:56 #9
<thesurfer>: Under alle omstændigheder - læg et [svar]...
04. august 2006 - 20:58 #10
Selvf. hvis der fandtes en færdig VBS version ude i verden ... såååå ...

Evt. som REG fil som jeg så lige må 'oversætte' til VBS ...
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. august 2006 - 21:01 #11
Du ved jo allerede hvordan man "oversætter" reg-linier til vbs-linier.. :-)

Så er det vel bare at tage de linier, der har med "ydelsen" at gøre, og skrive nogle vbs-linie.. aint no biggie.. :-)

- Svar
04. august 2006 - 21:16 #12
... er igang... ser 'lovende' ud ...
09. august 2006 - 11:33 #13
(Det slutlige reslutat skal nok blive 'pastet' her ind i tråden...)