Avatar billede psyclown Nybegynder
31. juli 2006 - 01:10 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

fjerne dubletter i array

Skal have fjernet dubletter i et array bestående af navne, som bliver hentet i en .txt fil. Fandt et stykke kode i et andet spørgsmål, men det virker ikke rigtigt. Den fjerne ikke rigtigt dubletterne.

Her er min kode:

        countForArray = 0

        Set fs = Server.CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
        Set f = fs.OpenTextFile(Server.MapPath("dkpfiles\"& fileNameArray(1)), 1)

        Do While f.AtEndOfStream = False
            joinArray = Split(f.ReadLine, ",")

            If countForArray = 0 Then
                newJoinArray = newJoinArray & joinArray(0)
            Else
                newJoinArray = newJoinArray &","& joinArray(0)
            End If

            countForArray = countForArray + 1
        Loop

        newJoinArray = Split(newJoinArray, ",")

        Redim cleanJoinArray(0)
        cleanJoinArray(0) = newJoinArray(0)
        For i = LBound(newJoinArray) To UBound(newJoinArray)
            insertOK = True
            For n = LBound(cleanJoinArray) To UBound(cleanJoinArray)
                If cleanJoinArray(n) = newJoinArray(i) Then
                    insertOK = False
                    Exit For
                End If
            Next
            If insertOK = True Then
                Redim Preserve cleanJoinArray(UBound(cleanJoinArray) + 1)
                cleanJoinArray(UBound(cleanJoinArray)) = newJoinArray(i)
            End If
        Next

        For j = LBound(cleanJoinArray) To UBound(cleanJoinArray)
... indhold her ...

På forhånd tak!
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. juli 2006 - 02:40 #1
Eksempel:

function FjernDupletter(arrFjernDubletter)
ny_array  = ""

for i = 0 to ubound(arrFjernDubletter)
    if instr(ny_array, arrFjernDubletter(i) & ",") = 0 then ny_array = ny_array & arrFjernDubletter(i) & ","
next

if len(ny_array) > 1 then ny_array = left(ny_array, len(ny_array) - 1)
ny_array = split(ny_array, ",")
FjernDupletter = ny_array
end function

org_array = FjernDupletter(org_array) ' kald til funktionen
Avatar billede psyclown Nybegynder
31. juli 2006 - 12:59 #2
Det har virket hele, var bare selve for loopet der kiksede lidt, men smid et svar så skal du få de point alligevel. Jeg bruger din funktion, den er mere simpel :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. juli 2006 - 13:12 #3
OK :-)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
31. juli 2006 - 13:14 #4
hehe.. Jeg er kommet til at skrive "FjernDupletter" med "p" i stedet for "b".. :-)

Men sålænge at der navnet på funktion står på samme måde, der hvor den defineres og hvor den kaldes, går det.. :-)

Hvis du vil rette det, ret:

- function FjernDupletter
- FjernDupletter = ny_array
- org_array = FjernDupletter
Avatar billede psyclown Nybegynder
31. juli 2006 - 16:32 #5
Det går nok, det virker...det er jo det der er vigtigt :)