Avatar billede danm Nybegynder
30. juli 2006 - 15:00 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Nem måde at Skrive mange ens bogstaver på

Jeg skal have skrevet en bestemt type fil ved hjælp af en streamwriter.
Hvis en af disse linjer indeholder eksempelvis 50 "0" i træk eller 20 " " (mellemrum), er der så en nem måde at jeg ved hjælp af vb2005 kan lave sådan en streng?
Ellers kan jeg selvfølgelig lave en for next løkke der kører 50 gange, men da der er flere linjer med ens karaktere i træk, ville det jo være nemmere hvis der være en kommando til det.
Nogen der kender til en?
Avatar billede nielle Nybegynder
30. juli 2006 - 15:06 #1
"".PadRight(50, "0") laver 50 0'er.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
30. juli 2006 - 15:22 #2
Ellers kan en StringBuilder bruges.
Avatar billede danm Nybegynder
31. juli 2006 - 02:31 #3
Padright og Padleft var faktisk lige hvad jeg havde brug. Faktisk til flere ting!

Smid svar nielle

og takker for hjælpen
Avatar billede nielle Nybegynder
31. juli 2006 - 07:01 #4
Svar :^)
Avatar billede bernhof Nybegynder
31. juli 2006 - 15:02 #5
En mere 'korrekt' måde at gøre det på er følgende:

Dim myString As New String(" "c, 50)

Laver en ny streng bestående af 50 mellemrum. Det lille c efter " " betyder bare, at mellemrummet skal opfattes som Char-datatype.

Kan fx også bruges således:

Dim myString As String
myString = "Følgende er 33 x'er: " & New String("x"c, 33)